چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کودکان و نوجوانان ایرانی موفق به دریافت 7 جایزه از بیستمین مسابقه بین المللی نقاشی هیکاری کشور ژاپن شدند.

نقاشی

به گزارش مهر، نقاشی‌های کودکان و نوجوانان ایرانی و جذابیت‌های تصویری آن، برگزارکنندگان بیستمین مسابقه بین‌المللی نقاشی هیکاری کشور ژاپن را به تحسین واداشت تا هفت جایزه‌ این رقابت معتبر هنری به این هنرمندان اختصاص یابد.

این مسابقه که همه ساله برگزار می‌شود در سال 2012 موضوع خود را به کشاورزی، زمین زراعی، طبیعت، محیط زیست، مردم و خانواده اختصاص داده بود که در این میان لوح تقدیر نشان طلایی (مهم‌ترین جایزه مسابقه) سهم مبینا رحمانی دختر 10 ساله تاکستانی از استان قزوین بود.

سه برگزیده دیگر این مسابقه از استان اصفهان به نام‌های سوسن طاهری 14ساله از گزبرخوار، سارا مزروعی 10ساله از کهریزسنگ و عسل صدرعاملی 9 ساله از اصفهان نیز لوح تقدیر نشان نقره‌ای و دو لوح تقدیر نشان برنزی را به خود اختصاص دادند و دیگر لوح تقدیر نشان برنزی مسابقه نیز به فاطمه جاوید 11 ساله از شهر داراب فارس اهدا شد.

همچنین حسنا عزیزی 6 ساله از شهر سنندج استان کردستان و فاطمه صبوری 13 ساله از شهر خلخال استان اردبیل موفق به دریافت دیپلم افتخار شدند.

حدود 28 هزار اثر نقاشی از 75 کشور جهان به دبیرخانه مسابقه هیکاری در ژاپن ارسال شده بود که 1070 اثر آن به اعضای مراکز کانون سراسر کشور اختصاص داشت.

نقاشی‌های این کودکان و نوجوانان برگزیده ایرانی علاوه بر جذابیت‌های تصویری و تنوع رنگ‌ها بر ویژگی‌های بومی و محلی و اقلیم‌های ایران تمرکز داشته است و چند اثر برتر این هنرمندان کشتزارهای ایرانی و حضور کشاورزان را در جالیز‌ها و مزرعه‌ها و باغ‌ها به تصویر کشیده است.

 

کد خبر 208417

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز