همشهری آنلاین: ارسلان کامکار در تلاشی تازه روایتی موسیقایی از داستان ضحاک و کاوه آهنگر را تصنیف و برای نمایش مرغ باران پری صابری آهنگسازی کرده است.

به گزارش سایت انجمن  موسیقی ایران،  ارسلان کامکار ضمن بیان این مطلب گفت: ساخت موسیقی تئاتر «مرغ باران» که کارگردانی آن را پری صابری بر عهده دارد تجربه‌ای سخت و متفاوت بود؛ منظورم از تجربه‌ای سخت این نیست که برای نوشتن آن مشکلی داشتم بلکه دلیلش این است که اولین تجربه من در این زمینه محسوب می‌شود.

این آهنگساز در ادامه افزود: البته پیش از این برای تئاتر عروسکی بهروز غریب پور با عنوان «سبز در سبز» موسیقی ساخته بودم اما در کار آقای غریب پور اجرای زنده موسیقی در کار نبود و من آنچه را ساخته بودم در استودیو ضبط کردیم و در حین اجرای نمایش عروسکی، عروسک‌ها بر اساس این موسیقی ضبط شده بازی داده شدند.

وی همچنین تصریح کرد: اما نمایش«مرغ باران» همراه با اجرای زنده موسیقی توسط نوازندگان است که داستان جمشید و ضحاک و کاوه آهنگر را روایت می‌کند.

ارسلان کامکار ادامه داد: من موسیقی این تئاتر را ساخته ام اما از آنجا گرفتار بسیاری کارهای دیگر هستم به خانم صابری گفتم که برای اجرای زنده آن فرصت نخواهم داشت؛ از این رو احسان امامی را که موزیسین فعال و خوبی محسوب می شود برای اجرای زنده این کار پیشنهاد دادم.

این آهنگساز گفت: احسان امامی در این کار عود خواهد نواخت و در کنار او نوازندگانی با سازهای کمانچه، ویلن، سنتور، تنبک و دف حضور خواهند داشت. اجرای زنده موسیقی ئتاتر کار سختی است که نوازندگان می بایست موسیقی ساخته شده را هماهنگ با بازیگران اجرا کند و امیدوارم موفق باشند.

وی تاکید کرد: در آهنگسازی موسیقی این نمایش از سازها برای معرفی پرسوناژها استفاده نکرده ام؛ اما از«تم شخصیت» بهره گرفته ام و در بسیاری از مواقع موقعیت ها و شخصیت ها با موسیقی معرفی می شوند.

کامکار در مورد سایر ویژگی های این اثر گفت: در طول این کار از اشعار شاعران کهن و نو بهره گرفته شده است که خود بازیگران به اجرای بخش های کلامی و آوازی آن خواهند پرداخت.

کد خبر 208362
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز