چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم جزئیات نحوه پذیرش دانشجو در پردیس‌های دانشگاهی و دوره‌های نوبت دوم دانشگاه‌ها را بیان کرد.

ابوالفضل حسنی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بر اساس قانون برنامه پنجم، دانشگاه‌ها می‌توانند با هزینه‌های تمام شده نسبت به پذیرش دانشجوی مازاد بر ظرفیت در پردیس‌ها و یا نوبت دوم اقدام کنند، اظهارکرد: در گذشته شیوه‌نامه‌ای برای این گونه پذیرش دانشجو ابلاغ شده بود که در شیوه‌نامه جدید مسائل به طور شفاف‌تر بیان شده است.

وی درباره نحوه پذیرش دانشجو در نوبت دوم دانشگاه‌ها، تصریح کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند از طریق کنکور 20 درصد ظرفیت دوره‌های رایگان خود در سایت اصلی را به صورت دانشجوی نوبت دوم پذیرش کنند.

مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم، افزود: همچنین دانشگاه‌ها بر اساس این آیین‌نامه می‌توانند به میزان 50 درصد از ظرفیت دوره‌های رایگان خود را در پردیس‌های دانشگاهی به صورت ظرفیت مازاد از طریق آزمون اختصاصی زیر نظر سازمان سنجش با شهریه‌های مصوب دفتر گسترش جذب کنند.

حسنی با بیان اینکه در گذشته در پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشجوی دکتری تنها از طریق آزمون نیمه‌متمرکز دکتری پذیرفته می‌شد، گفت: بر اساس این آیین‌نامه، دانشگاه‌ها در دوره دکتری نیز می‌توانند با برگزاری آزمون اختصاصی، زیر نظر سازمان سنجش دانشجو جذب کنند.

کد خبر 208354

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز