چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ونزوئلا کمی پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری مرزهای خود را بست.

venezuela-troops

  ونزوئلا تدابیر امنیتی را برای انتخابات ریاست جمهوری که قرار است روز یکشنبه برگزار شود، تشدید کرد.این کشور بهطور معمول مرزهایش را نزدیک انتخابات می‌بندد اما این بار این کار را زودتر انجام داده‌است و اقدامات امنیتی شدیدی در طول مرزهای زمینی این کشور با کلمبیا و برزیل اتخاذ شده‌است.
نستور رورول، وزیر کشور ونزوئلا اعلام کرد :مقامات خواهان نظارت دقیق بر جابجایی‌های افراد ،‌خودروها و کالاها در مرزهای زمینی هستند.
انتخابات روز یکشنبه 25 فروردین در ونزوئلا در پی مرگ هوگو چاوز ،رئیس‌جمهور پیشین این کشور  برگزار می‌شود.

بستن مرزها زودتر از زمان همیشگی در‌حالی انجام می‌شود که مادورو به‌تازگی دیپلمات‌های پیشین آمریکایی را به استخدام افرادی از جناح راست السالوادور برای قتل خود متهم کرده‌است.رئیس‌جمهور السالوادور دستور داده این اتهام و احتمال ارتباط راستگرایان این کشور با طرح قتل مادورو بررسی شود.


وزیر کشور ونزوئلا با اشاره به تلاش برای جلوگیری از ورود غیر قانونی افراد به این کشور، تصریح کرد :بسته شدن مرزها در حالی اجرا می شود که دستگاه های امنیتی از تلاش برخی عوامل برای ایجاد بی ثباتی خبر داده اند.

او همچنین اعلام کرد 125هزار نیروی امنیتی در 13هزار و 600 محل رای‌گیری تحت تدابیر ویژه امنیت انتخابات را تامین خواهند کرد.

گفته می‌شود با توجه به‌این‌که کشور هنوز تحت تاثیر مرگ چاوز و عزاداری‌های و برنامه‌های خاص این رویداد است،مادورو که به‌عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور ،برخلاف قانون‌اساسی ،انتخاب شده‌است از شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات در مقابل انریکه کاپریلس، نامزد مخالفان برخوردار است.مادورو در این مدت از هر تلاشی برای اطمینان از پیروزی‌اش خودداری نکرده و علاوه بر استفاده کامل از احساسات طرفداران چاوز بعد از مرگ او، با سفر به برخی مناطق بومی به مردم گفته‌است اگر به او رای ندهند روح خبیث در بدنشان حلول کرده و آنها را اذیت خواهد کرد.

کد خبر 208339
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز