همشهری آنلاین: رئیس سازمان انرژی اتمی در جلسه غیر علنی امروز مجلس از احداث ۲۰ راکتور هسته‌ای برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق خبر داده است. او گفته که این کار در ۵ سال آینده محقق خواهد شد.

مجلس

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست غیر علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی گزارشی از روند پیشرفت‌ها و فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان به نمایندگان گزارش داد.

علیرضا منادی عضو هیئت رئیسه مجلس درباره گزارش رئیس سازمان انرژی اتمی گفته است، "در جلسه غیرعلنی امروز قوه مقننه، فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی گزارشی از عملکرد این سازمان در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای به نمایندگان ارائه کرد."

وی تصریح کرد: در بخش دیگری از جلسه امروز، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت که تاکنون پیشرفت‌های خوبی در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای و اتمی در بخش‌های مختلف و کاربردی حاصل شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داده است: آقای عباسی در این جلسه تاکید کرد که این سازمان قصد دارد با تکیه بر توان دانشمندان خود، 20 راکتور هسته‌ای را جهت تولید 20 هزار مگاوات برق احداث کند.

منادی افزود: در ادامه این جلسه رئیس سازمان انرژی اتمی اظهارداشت که تحریم‌ها تاکنون تاثیر قابل توجهی بر روند فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان نداشته و ما توانسته‌ایم در تولید تجهیزات لازم در این زمینه خودکفا شویم.

وی همچنین گفت که در بخش دیگری از جلسه امروز، رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد که تولید 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای توسط نیروگاه‌های کشور، در 5 سال آینده محقق خواهد شد.

همچنین، اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی مجلس به وی گفته که، "در این جلسه، عباسی درباره توانمندی‌های هسته‌ای کشورمان به نمایندگان گزارش داد."

وی ادامه داده است: گزارش وی درباره ارزیابی وضعیت هسته‌ای کشور و توان متخصصان هسته‌ای بود، همچنین در این گزارش به اقداماتی که تاکنون در زمینه دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای انجام شده، اشاره و به تشریح اقداماتی که می‌توانند انجام دهند، پرداخت.

این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: آقای عباسی درباره وضعیت نیروگاه‌های نطنز، اراک، اصفهان و ... توضیح داده و کلیاتی را از فعالیت‌های این نیروگاه‌ها برای نمایندگان شرح داد.

کوثری در پایان تاکید کرد: عباسی درباره مصوبه دوره هفتم مجلس برای تولید 20 هزار مگاوات برق از طریق نیروگاه‌های هسته‌ای اعلام کرد که قصد دارد این مصوبه ابلاغ شده به دولت را دنبال و عملیاتی کند. وی همچنین برای اجرای این مصوبه از مجلس درخواست کمک کردند.

براساس این گزارش، محمد ابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز، فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای گزارزشی از دستاوردهای فناوری هسته‌ای کشورمان، به نمایندگان مجلس گزارش داد.

وی افزود: عباسی در این نشست جزئیاتی از دستاوردهای هسته‌ای دانشمندان جوان کشورمان را تشریح و گزارشی از افتتاح پروژه‌های اتمی ارائه کرد.

نماینده مردم خمین تصریح کرد: در این جلسه همچنین، مؤید حسینی صدر، نماینده مردم خوی نیز گزارشی از سفر هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی به اجلاس بین‌المجالس ارائه کرد.

کد خبر 208338
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز