چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۴:۴۱
۰ نفر

دهلران: پتروشیمی شهرستان دهلران از مجموعه مصوبات دولت در استان ایلام است و اکنون این پروژه جزو وعده‌هایی است که محقق نشده است.

 سهم دهلران از پتروشیمی، یک تابلو است


به گزارش مهر، حدود هشت‌سال پیش بود که براساس مصوبه هیأت دولت موضوع ایجاد دومین پتروشیمی استان ایلام در شهرستان دهلران با مشارکت بخش خصوصی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به میزان 10درصد احداث شود.

سال‌ها از اجرایی‌شدن این مصوبه گذشته است و از آن سال تاکنون مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی وعده‌های پوچ و توخالی به مردم این شهرستان می‌دهند. حسین نجابت معاون پیشین وزیر نفت در مراسم کلنگ‌زنی در اجتماع مدیران کل و مردم این شهرستان گفت: با توفیق الهی این پروژه توسط وزارت نفت که نتیجه‌اش تأمین خوراک واحد پتروشیمی ایلام می‌شود مقدمه‌ای بر حرکت وسیع صنایع پتروشیمی در این استان خواهد بود و پتروشیمی دهلران به‌عنوان یک واحد مادر در منطقه فعالیت می‌کند.

مدیرعامل پیشین شرکت پتروشیمی ایران در زمان کلنگ‌زنی این پروژه در اجتماع مردم دهلران گفت: این واحد صنعتی تحت عنوان مجتمع بزرگ پتروشیمی استان ایلام در دهلران ایجاد می‌شود که چندین کارگاه و شرکت زیرمجموعه‌ای خواهد داشت و زمان تاسیس آن بسیار زود هنگام است و شرکت مالک‌ این واحد عظیم صنعتی کار خود را سریع آغاز می‌کند و 40 درصد از سهام این مجتمع صنعتی به بخش خصوصی واگذار می‌شود. وی همان‌جا از مردم خواست با آغاز پذیره نویسی برای سهامدارشدن در این واحد اقدام کنند چراکه این واحد پتروشیمی با نظارت مردم باسرعت عمل می‌کند و مفید بودن به لحاظ اقتصادی و سرمایه‌گذاری در منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. حال سال‌هاست از سخنان معاون پیشین وزیر نفت در اجتماع عظیم مردم دهلران گذشته است و مردم این شهرستان فقط شاهد زمین هموار و تابلوی سبز رنگی که نام پتروشیمی در آن حک شده با چندین کانکس هستند. مدیرعامل پروازی شرکت پتروشیمی دهلران هر از گاهی به این شهرستان سفر می‌کند و وعده‌هایی مبنی بر شروع کار پتروشیمی بر زبان جاری می‌سازد اما این پایان وعده‌های مسئولین نیست چرا که از استاندار گرفته تا نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار دهلران هر بار از دیدار با مسئولین ارشد وزارت نفت خبر می‌دهند.

گویی پتروشیمی دهلران شروع به‌کار کرده و 1500نفری که قرار است به‌صورت مستقیم جذب شوند در آن مشغول به‌کار هستند. امیدواریم در سالی که مقام معظم رهبری به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کرده است مسئولین وزارت نفت، استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان با جدیت هرچه تمام‌تر برای به سرانجام رسیدن این پروژه خواسته بحق جوانان تحصیل‌کرده این شهرستان را در اولویت کاری خود قرار بدهند و به‌عنوان یک مطالبه مردم مرزنشین که خود دولت آن را مصوب کرده دنبال کند تا جوانان این شهرستان بتوانند در تحقق اهداف مقام معظم رهبری برای آبادانی کشور و شهرستان دهلران سهیم باشند.

کد خبر 208322

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز