سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۵
۰ نفر

درپی تقدیر ده‌ها تشکل مردم‌نهاد محیط‌زیستی از اقدامات شهرداری تهران در حفاظت از محیط‌زیست یک کارشناس این حوزه نیز با اشاره به این نکته که سازمان محیط‌زیست منفعلانه عمل می‌کند، گفت: شهرداری تهران در کاهش آلودگی هوا بسیار غنی گام برداشته و فعالیت‌هایش در گسترش فضای سبز و توسعه مترو بسیار ارزشمند است.

دکتر اسماعیل کهرم تصریح کرد: هرچه سازمان حفاظت محیط‌زیست، طی سال‌های اخیر در زمینه کاهش آلودگی هوا بسیار منفعلانه عمل کرده، شهرداری تهران برای محیط‌زیست مفید بوده است. وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران در توسعه فضای سبز و توسعه مترو با محدودیت‌های بسیاری مواجه بوده است، گفت: خشنودم که اگر سازمان محیط‌زیست نداشتیم که به داد هوای آلوده برسد، شهرداری تهران را داشتیم که به راستی در این زمینه مفید بوده است.

کهرم با اشاره به گفته‌های قالیباف در اجلاس گازهای گلخانه‌ای در کپنهاگ گفت: در آن اجلاس قالیباف گسترش فضای سبز و توسعه مترو را دو محور اصلی در کاهش آلودگی هوا عنوان کرد که به واقع معتقدم شهردار تهران به گفته‌های خود در آن اجلاس جامه عمل پوشاند. وی تأکید کرد: درحالی‌که دولت با کارشکنی‌های بسیار زیاد مانع از گسترش مترو شد، شهرداری با درایت و برنامه‌ریزی و صرف هزینه‌های کلان گسترش مترو و فضای سبز را در اولویت برنامه‌های خود قرار داد. سرانه فضای سبز در هفت‌سال اخیر از 9‌به‌15مترمربع برای هر شهروند افزایش یافته است.

کد خبر 208277
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز