مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با اشاره به افزایش قیمت گازوئیل در بازارچه‌های و مبادی مرزی کشور از احتمال این افزایش قیمت برای مقابله با قاچاق سوخت تا دو‌ماه آینده خبر داد و گفت: با مصوبه دولت قیمت گازوئیل در مبادی مرزی به‌صورت قیمت تعادلی و شناور متناسب با فوب خلیج‌فارس عرضه می‌شود.

نفت -سوخت

به گفته مصطفی کشکولی با اعلام اینکه با ایجاد کارگروهی در دولت با مشارکت وزارت نفت و چندین وزارتخانه دیگر دولت تصریح کرد: براساس مصوبه جدید این کارگروه قیمت گازوئیل در بازارچه‌ها و مبادی مرزی کشور افزایش می‌یابد. وی همچنین با تأکید بر اینکه قیمت فوب خلیج‌فارس معیار اصلی تعیین قیمت گازوئیل در بازارچه‌های مرزی خواهد بود، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود درصورت اصلاح قیمت میزان قاچاق سوخت به کشورهای همسایه و به‌ویژه کشورهای شرق ایران با کاهش قابل‌توجهی همراه شود.

این مقام مسئول در ادامه حجم بدهی بنزینی ایرلاین‌ها را حدود 460میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در این بین سه شرکت هواپیمایی هما، آسمان و ماهان به‌ترتیب با 188، 121و 92میلیارد تومان بیشترین میزان بدهی بنزینی به دولت را دارند. وی از قسط بندی دریافت بدهی‌های معوق شرکت‌های هواپیمایی خبر داد و اعلام کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون هم فروش سوخت به ایرلاین‌ها به‌صورت نقدی انجام می‌شود.

کد خبر 208266
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز