همشهری آنلاین: وزیر صنعت، معدن و تجارت تصمیم‌گیری درباره قیمت نهایی خودروهای داخلی را وظیفه شورای رقابت دانست.

غضنفری

به گزارش واحد مرکزی خبر، مهدی غضنفری در حاشیه دیدار نوروزی با اصحاب رسانه درباره زمان تعیین قیمت خودروهای داخلی افزود: این موضوع باید از مسوولان شورای رقابت پرسیده شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تایید ضمنی آزاد شدن ثبت سفارش کالاهای اولویت 10 گفت: ثبت سفارش کالاهای اولویت 10 به صورت محدود و براساس مصوبه سال گذشته دولت انجام شده است.

غضنفری درباره اخبار منتشر شده مبنی بر واردات چند هزار دستگاه خودرو با حجم موتور بالای 2500 سی سی در فروردین امسال گفت: دولت سال قبل مصوبه‌ای داشت که براساس آن قرار شد کالاهای اولویت 10 که براساس قوانین و مقررات گذشته وارد گمرکات کشور شده‌اند ثبت سفارش شده و ترخیص شوند.

وی افزود: این مصوبه تاریخ محدودی داشت و قرار شد ثبت سفارش کالاهای اولویت 10 با زمان محدود آزاد شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که آیا کالاهای اولویت 10 ترخیص شده در فروردین امسال دارای ثبت سفارش قبل از مهر 91 بوده‌اند یا خیر؟ گفت: کالاهایی که ثبت سفارش آنها آزاد شده است،کالاهایی بوده‌اند که تاریخ ثبت سفارش آن‌ها مربوط به قبل از مهر 91 بوده و یا کالاهایی هستند که اصطلاحا بدون انتقال ارز وارد کشور شده‌اند که در این حالت واردکننده پس از واردات کالا اقدام به ثبت سفارش می‌کند.

براساس بخشنامه جدید دولت، صدور ثبت سفارش برای تمامی کالاهای مشمول گروه 10 کالایی که تا پایان بهمن 1391 وارد گمرک‌های اجرایی شده و برای آنان قبض انبار معتبر صادر شده باشد، با رعایت ضوابط و سایر مقررات ملحوظ و حسب مورد درخصوص اخذ گواهی قانونی ذیربط، حداکثر تا پایان فروردین 1392 از محل ارز متقاضی بلامانع خواهد بود.

کد خبر 207787
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز