همشهری آنلاین: مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به عدم توجه خودروسازان به استانداردهای یورو ۴ گفت: تا امروز خبری از شماره گذاری خودروهای نو با استانداردهای یورو ۴ دریافت نکرده‌ایم و این نشان می‌دهد خودروسازان تره هم برای مصوبات دولت خرد نمی‌کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، وحید نوروزی صبح امروز در نشستی خبری با بیان اینکه قرار بود سازمان محیط زیست تنها به خودروهایی، مجوز پلاک گذاری دهد که استاندارد یورو ۴ داشته باشند و دیگر به خودروهای یورو ۲ مجوزپلاک گذاری ندهند، گفت: متاسفانه خودروسازان با قدرت بالا و نفوذ زیاد مانع پیشرفت یورو ۲ به یورو ۴ شدند و سه سال زمان برای خود خریدند و حتی زیرساخت‌های لازم را برای ارتقای کیفیت خودرو‌ها را نیز فراهم نکرده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون تمامی مصوبات محیط زیستی دولت توسط خودروسازان نقض شده و آن‌ها با بی‌احترامی، قبح رعایت نشدن مصوبات رسمی دولت را شکسته‌اند.

نوروزی اضافه کرد: نفوذ بالای خودروسازان سبب شده آن‌ها برای مصوبات دولت تره هم خورد نکنند و این نگران کننده است.

۳ متهم اصلی آلودگی هوای پایتخت

مشاور معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران گفت: شهروندان می‌پرسند چرا آسمان تهران آبی نیست این سئوالی است که دولت باید پاسخگوی آن باشد زیرا در ایام نوروز مردم تهران و کلانشهر‌ها آسمان آبی داشتند و این نشان می‌دهد داشتن هوای پاک رویا نیست.

مشاور معاون شهردار تهران با اشاره به ۳ متهم اصلی آلودگی هوای پایتخت گفت: خودروسازان، وزارت نفت در بحث تولید سوخت غیراستاندارد و کارخانه‌های اطراف تهران ۳ متهمی هستند که باید به مردم تهران پاسخ دهند که چرا از آسمان آبی بی‌بهره‌اند.

اطلاع رسانی عجیب سازمان محیط زیست در خصوص کیفیت هوا

نوروزی در ادامه با اشاره به پیامک‌های مرکز پایش هوا درباره وضعیت کیفیت روزانه هوا گفت: این نوع اطلاع رسانی از پایه و ریشه غیر استاندارد، غیر فنی و نادرست است. اینکه ۵ شاخص آلودگی هوا در کنار هم قرار گیرد و وضعیت هر یک را جدا گانه اعلام کنند و در آخر نیز بگویند تنها ذرات کمتر از ۵/۲ میکرون در شرایط ناسالم است، نوعی فرافکنی محسوب می‌شود زیرا تمامی گروه‌هایی که این پیامک را دریافت می‌کنند دارای دانش تخصصی نیستند و متوجه شاخص‌های استانداردهای هوا نمی‌شوند.

وی ادامه داد: این اقدام فرافکنانه بی‌توجهی به دانش روز دنیاست اینکه شاخص‌های پاک در ابتدا و شاخص ناسالم در انت‌ها گفته شود من درآوردی است.

نوروزی تاکید کرد: پس از آب پاشی، مه پاشی این طنز تازه محیط زیست است که در هیچ نقطه دنیا این مدل اطلاع رسانی نمی‌شود.

وی برگزاری سیرک در پارک پردیسان را طنز دیگر سازمان محیط زیست در ۸ سال گذشته دانست.

نوروزی مخاطب پیامک‌های سازمان محیط زیست را برخی مسئولان دانست که اکثر آن‌ها نیز فاقد دانش محیط زیستی هستند.

هم اندیشی جایگاه رسانه در بهبود ارتقای کیفیت محیط زیست

مشاور معاون شهردار تهران از برگزاری اولین هم اندیشی جایگاه رسانه در بهبود ارتقای کیفیت محیط زیست خبر داد و گفت: این هم اندیشی ۲۶ فروردین ماه ۵ بعدازظهر در فرهنگسرای رسانه با حضور متخصصان محیط زیست برگزار می‌شود و از خبرنگاران و دبیران سرویس‌های محیط زیست رسانه‌ها که نقش اصلی در دفاع از محیط زیست داشته‌اند تقدیر می‌شود.

توزیع آرمهای روزانه جدید

مسئول صدور آرم‌های طرح ترافیک با اشاره به توزیع آرمهای روزانه در سال ۹۲ گفت: آرم‌های روزانه امسال به دوصورت عرضه می‌شود، چنانچه افرادی که قبل از ساعت ۱۰ صبح بخواهند وارد محدوده طرح ترفایک شوند باید از آرم‌های سبز رنگ به قیمت ۱۸ هزار تومان استفاده کنند و بعد از ساعت ۱۰ از آرم‌های آبی رنگ به قیمت ۱۳ هزار تومان تا تشویقی برای عدم حضور خودرو‌ها در ساعت پیک ترافیک در محدوده طرح ترافیک باشد.

وی ادامه داد: روزانه ۱۵ هزار فقره آرم روزانه در سال ۹۲ توزیع می‌شود که نسبت به سال گذشته ۵ هزار آرم افزایش پیدا کرده است.

به گفته نوروزی در سال ۹۳ این میزان به دو برابر افزایش خواهد یافت و به‌‌ همان میزان از آرم‌های سالانه کاسته می‌شود.

سهمیه بگیران برای ارائه مدارک خود تنها یک هفته فرصت دارند

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سهمیه بگیران تنها یک هفته مهلت دارند تا مدارک آرم‌های طرح ترافیک خود را تحویل دهند گفت: در غیر این صورت آرم‌ها به طور کامل باطل می‌شود و به متقاضیان دیگر واگذار خواهد شد.

به گفته نوروزی، تمامی آرمهای شناور و آرمهای سهمیه بگیران توزیع شده است.

کد خبر 207533

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز