شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۹
۰ نفر

اصفهان: همانطور که اعلام شده بود مسافران نوروزی اصفهان زاینده‌رود را زنده تماشا نکردند و سد زاینده‌رود روز 15فروردین باز شد تا پس از تعطیلات عید موجی از نشاط و شادابی سراسر اصفهان را فرا گیرد.

تأمین آب شرب پنج‌میلیون نفر از مردم فلات مرکزی ایران، توسعه کشاورزی، صنعت، زیست موجودات مختلف، تلطیف هوا، حفاظت از اراضی، زیبایی منظر و جذب گردشگر ازجمله مزایای جاری بودن آب در رودخانه زاینده رود است. این در حالی است که شواهد و آمار همچنان نشان می‌دهد اصفهان به‌احتمال فراوان در سال پیش‌رو با کمبود آب مواجه خواهد بود. کارشناسان بر این باورند که جاری نبودن زاینده‌رود در طول 11ماه گذشته باعث خشک شدن زمین و کاهش میزان آب در سفره‌های زیر‌زمینی اطراف رودخانه زاینده‌رود شده و به‌نظر می‌رسد بخش زیادی از آب جاری‌شده، جذب زمین شود.

همچنین اعلام شده است که کشاورزان شرق اصفهان برای کشت بهاره خود با توجه به حجم خروجی سد زاینده‌رود، مجبور به کشت کمتر از ۳۰درصد اراضی خود هستند. اسفندیار امینی، دبیر نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان در همین خصوص به ایمنا گفت: امید است صرفه جویی مردم و بخش صنعت به‌گونه‌ای باشد که کشاورزان کشت بهاره خود را تا فصل برداشت به سرانجام برسانند. وی ادامه داد: اینکه قرار است چه میزان آب به‌دست کشاورزان شرق اصفهان برسد مشخص نیست.

کد خبر 207466

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز