جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه فرانسه در شرایطی که حدود سه ماه از حملات نظامی فرانسویها علیه شورشیان شمالی سپری شده است برای دیدار با مقامات این کشور عازم باماکو شد.

لوران فابیوس

به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه روز جمعه وزارت امور خارجه فرانسه حاکی است که ˈ لوران فابیوسˈ، در جریان سفرخود به مالی علاوه بر مقامات این کشور با نمایندگان احزاب سیاسی در محل نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

دیدار با شهروندان فرانسوی مقیم و همچنین نظامیان فرانسوی که از 11 ژانویه امسال به عملیات نظامی علیه شورشیان و گروههای تندرو در شمال مالی دست زده اند هم از دیگر برنامه های سفر دو روزه فابیوس به باماکوعنوان شده است.

فابیوس همچنین قرار است با رییس ˈ کمیسیون آشتی ملی ˈ مالی نیز دیدار کرده و ضرورت فراگیر بودن این کمیسیون در زمینه گرایشات سیاسی کشور را مورد تاکید قرار دهد.

این سفر درشرایطی صورت می گیرد که نیروهای فرانسوی نیز قرار است از اواخر ماه آوریل جاری به صورت تدریجی خاک مالی را ترک کرده و برقراری نظم و امنیت در محل را به نیروهای مالی و همچنین نیروهای اعزامی از سوی کشورهای غرب آفریقا / میسما / واگذار کنند.

فرانسه در تلاش است که ظرف ماههای آتی با تصویب قطعنامه ای از سوی شورای امنیت سازمان ملل، کلاه آبی های این سازمان، جایگزین نیروهای اعزامی غرب افریقا در مالی شوند.

هم اکنون تعداد چهارهزار و 500 نظامی فرانسوی در مالی حضور دارند و علاوه بر این نیز شماری از نیروهای اروپایی نیزاز مدت ها پیش کار آموزش نیروهای نظامی مالی را برعهده گرفته اند.

کد خبر 207346
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز