همشهری آنلاین: محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور که در آخرین بازدید نوروزی دوران ریاست جمهوری‌اش از مرکز اورژانس تهران دستور داد ناوگان اورژانس کشور بروز رسانی شود.

به گزارش پایگاه رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمدنقی طالبیان، رئیس اورژانس کشور گفت: رییس جمهور در بازدید سر زده‌ای که از مرکز اورژانس تهران داشت ضمن بازدید از کلیه مراحل انجام کار اورژانس اعم از تماس‌های مردمی، اعزام آمبولانس و رسیدگی پزشکان به حال بیماران، دستور بروز رسانی ناوگان اورژانس کشور را صادر کرد.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر اهمیت کار اورژانس و رفع مشکلات آن گفت: رئیس جمهور عنوان کرد که این مشکلات با کمک دولت مرتفع می‌شود.

رئیس اورژانس کشور گفت: یکی از مشکلات که مطرح شد عمر 5 تا 6 ساله آمبولانس‌های کشور بود که با توجه به عمر مفید 7 ساله آنها لازم است بروز رسانی شوند، رییس جمهور در این خصوص دستور داد درخواست خود را به صورت مکتوب خدمت ایشان ارائه کنیم تا پیگیری کنند که این درخواست در همین بازدید خدمت ایشان ارائه شد.

طالبیان ادامه داد: مشکل دیگری که مطرح شد کمبود اعتبار 4 میلیارد تومانی برای ساختن ساختمان جدید اورژانس تهران بود که با توجه به اینکه ساختمان فعلی با زلزله‌ای 4 ریشتری تخریب می‌شود، دکتر احمدی‌نژاد قول مساعد داد در این خصوص نیز اقدام کمکی لازم از سوی دولت صورت گیرد.

وی اظهار داشت: در این بازدید همچنین رییس جمهور در جریان عقب افتادن از برنامه‌های توسعه‌ای کشور مبنی بر احداث پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی در جاده‌های کشور و همچنین مشکلات سرد و گرم بودن بیش از حد پایگاه‌هایی که به صورت کانکس هستند در تابستان‌ها و زمستان‌ها قرار گرفت و مقرر شد دولت در حد توان در زمینه رفع این مشکلات نیز اورژانس کشور را یاری کند.

کد خبر 207164
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز