همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در سال 92 وارد فاز جدیدی می‌شود، گفت: تمام زیربناها برای تحقق این مهم فراهم شده است. ما روی سکوی پرتاب قرار گرفته‌ایم و در سال 92 از این سکو اوج خواهیم گرفت.

به گزارش مهر، علی اکبر صالحی «حماسه سیاسی» و «حماسه اقتصادی» را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و گفت: اگر روابط بین‌المللی و سیاست خارجی و داخلی درست تنظیم نشود مسائل اقتصادی نیز متأثر خواهد شد، بنابراین باید بدنبال تنظیم روابط بین‌الملل در سال جاری و انسجام داخلی در بعد سیاسی باشیم.

صالحی خاطرنشان کرد: باید از تفرق اجتناب کرد و یکصدایی و یکپارچگی ابتدای انقلاب را تکرار کرد، بدخواهان دست در دست هم داده‌اند تا مشکلاتی بیافرینند، که اوج آن را در سال 91 شاهد بودیم اما به لطف الهی دشمن نتوانست به اهدافی که ترسیم کرد، برسد.

وزیر امور خارجه کشورمان سال 92 را سال برداشت کاشته‌های 34 سال پس از انقلاب اسلامی خواند و گفت: لازمه این مهم این است که تحت زعامت رهبر معظم انقلاب، لبیک‌گویان به خواسته ایشان جامه عمل بپوشانیم. رهبری ما در دنیا بی‌نظیر است، ما مسئولان و مردم باید زیر چتر ارشاد ایشان حرکت کنیم تا حماسه مورد نظر ایشان را محقق کنیم.

صالحی با تأکید بر تقویت روابط بین‌الملل در سال 92 گفت: اگر ما بیدارباش لازم را داشته و گوش به فرموده مقام معظم رهبری باشیم و دست بدست هم دهیم، هیچ آسیبی به ما نخواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: غرب به این نتیجه رسیده است که جمهوری اسلامی ایران قدرتمندترین کشور در خاورمیانه است، بنابراین تلاش می‌کند شیوه تقابلی خود را به تعاملی تبدیل کند.

کد خبر 207053
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز