سه‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل شیلات استان اردبیل گفت: به دلیل ویژگی‌های تهاجمی ماهی قرمز ضروری است از رها سازی آن در آب‌های روان از جمله رودخانه‌ها خودداری شود.

ماهی قرمز

به گزارش مهر، آرمان واعظی  در حاشیه بازدید از وضعیت اکوسیستم دریاچه نئور  گفت: ماهی قرمز به دلیل خاصیت تهاجمی خود در زمان اندکی به عنوان ماهی قالب یک اکوسیستم درآمده و زیست سایر گونه‌های جانوری و آبزیان را متاثر می‌سازد.

وی افزود: بهترین زیستگاه این نوع از ماهی در حوضچه و آب‌های راکد است و به همین دلیل رها سازی این گروه از ماهی‌ها در آب‌های روان تهدیدی برای محیط زیست می‌باشد.

واعظی خواستار رهاسازی ماهی قرمز در حوضچه‌های تعبیه شده توسط شهرداری شد و تاکید کرد: انجام این عمل مصون سازی اکوسیستم از تهدید زیستی این ماهی است.

وی با یادآوری تغییر اکوسیستم دریاچه نئور توسط این ماهی طی سال‌های اخیر ادامه داد: رها سازی ماهی قرمز موجب شده است بسیاری از زیستگاه‌های آبزیان از جمله دریاچه شورابیل و نئور دچار تغییرات قابل توجهی در وضعیت اقلیمی خود شود.

مدیر کل شیلات استان افزود: ماهی قرمز می‌تواند با حیات انگلی خود حیات سایر موجودات را متاثر کرده و در مدت زمان کوتاهی زاد و ولد قابل توجهی را انجام دهد.

کد خبر 207050
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز