همشهری آنلاین: گنبد و گلدسته سریال پایتخت دو که این روزها به پر بیننده‌ترین سریال نوروزی سیما بدل شده است، در انتها به مسجدی در فارس می‌رسد.

پایتخت۲

در سریال پایتخت 2 که این روزها از شبکه یک پخش می‌شود، نقی قرار است یک گُنبد و دو گلدسته را از تهران به روستایی در قشم ببرد، در این سفر هر بار که این کامیون به شهری می‌رسد، مردم شهر به استقبال این کامیون می‌آیند.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «پایتخت 2» در این زمینه به فارس گفت: گنبد و گلدسته‌ای که در این سریال استفاده می‌شود، در نهایت نذر مسجدی در استان فارس است.

سیروس مقدم افزود: از روزی که گنبد و گلدسته را سفارش دادم، سازنده آن به ما گفت پس از پایان کار آن را برگردانید، من مبلغی از قیمت آن کم می‌کنم و پولش را به شما برمی‌گردانم.

وی ادامه داد: این گنبد و گلدسته برای من گران تمام شد اما به خاطر اینکه نذری را چند سالی است که دارم، به همین منظور از آن برای ادای دینم استفاده می‌کنم.

مقدم تصریح کرد: گنبد و گلدسته را نذر مسجدی در استان فارس کرده‌ام که مدتی است تاسیس شده اما سازندگان آن استطاعت تهیه گنبد و گلدسته را نداشته‌اند.

ساعت 9 صبح روز اول فروردین ماه جاری نیز تعدادی از عوامل این سریال که برای ضبط آن به جزیره قشم سفر کرده بودند به صورت زمینی به تهران بر می‌گشتند که در جاده سیرجان ـ کرمان دچار حادثه شده و سه نفر مجروح شدند که پای یکی از آنان به‌نام جواد باقری از زانو قطع شد.

سریال «پایتخت 2» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوریان از ابتدای نوروز از سیمای جمهوری اسلامی ایران در حال پخش است و مراحل ضبط این سریال هنوز به پایان نرسیده است.

کد خبر 206929
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز