همشهری آنلاین: رهبر کره شمالی فرمان آماده‌باش برای حمله موشکی استراتژیک به پایگاه‌های آمریکا را صادر کرد.

ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: این اقدام پیونگ‌یانگ در پی پرواز بمب‌افکن‌های اتمی آمریکا بر فراز کره جنوبی بود که با هدف ارعاب کره شمالی نسبت به هرگونه تحرک نظامی در شبه جزیره کره انجام شد.

پیشتر چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده بود واشنگتن از "تهدیدهای جنگ طلبانه" پیونگ‌یانگ هراسی ندارد و آماده پاسخگویی به هر تحرکی می‌باشد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دستور داده است تا یگان‌های موشکی در حالت آماده‌باش قرار بگیرند. این فرمان پس از نشست اضطراری نیمه شب گذشته با فرماندهان ارشد ارتش کره شمالی صادر شد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از رهبر این کشور اعلام کرد: در صورت هرگونه تحرک آمریکا نیروهای کره شمالی باید حملات بی‌رحمانه‌ای را علیه سرزمین آمریکا، پایگاههای نظامی آمریکا در اقیانوس آرام از جمله در هاوایی و جزیر گوآم و پایگاه‌های این کشور در کره جنوبی انجام دهند.

رهبر کره شمالی در ادامه گفت: زمان آن فرا رسیده است تا با آمریکای امپریالیست تسویه حساب کنیم.

رهبر جوان کره شمالی در ادامه خاطرنشان ساخت که پرواز بمب‌افکن‌های اتمی آمریکا بر فراز کره جنوبی فراتر از یک قدرت‌نمایی معمولی بود.

یک مقام ارشد نظامی کره جنوبی نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری یونهاپ اظهار کرد: در سایت‌های موشک‌های میان‌برد و دوربرد کره شمالی شاهد افزایش پرسنل نظامی و خودروهای زرهی هستیم.

این در حالی است که آمریکا روز گذشته به پرواز دو بمب‌افکن‌ اتمی B-2 بر فراز شبه جزیره کره اذعان کرد. از این بمب‌افکن‌ها پیشتر در صربستان، افغانستان، عراق و لیبی استفاده شده بود. عملیات این هواپیماها بخشی از رزمایش سالانه میان سئول و واشنگتن محسوب می‌شود که خشم کره شمالی را برانگیخته است.

کد خبر 206517
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز