همشهری آنلاین: رییس جمهور با بیان اینکه ملت ایران در مسیر روشن خود تا آخر ایستاده و بداخلاقی‌های بدخواهان نمی تواند او را در ادامه دادن این مسیر متوقف کند، اظهار داشت: ایرانیان امروز با آغاز اجرای پروژه بزرگ احداث بلندترین سد جهان یک بار دیگر اراده خود را برای پیشرفت به دنیا اعلام کردند.

president

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمود احمدی نژاد  در مراسم افتتاح عملیات احداث سد و نیروگاه بختیاری به عنوان مرتفع‌ترین سد دنیا با بیان اینکه اقدام به ساخت چنین سدی گواه خودباوری، ایمان و توانمندی است که امروز در متخصصان و مهندسان ایرانی به تبلور رسیده است، گفت: پیش از این برای ساخت سدهای بسیار کوچکتر از سد بختیاری هم باید کارهای مطالعاتی توسط دیگران انجام می شد و آنها برای ما تصمیم‌سازی می کردند و بعد هم که تصمیمی اتخاذ می شد، اجرای آن بر عهده متخصصان غیر ایرانی بود؛ اما امروز ساخت سدی در کشور آغاز شده است که 5.2 میلیارد متر مکعب آب را ذخیره و مدیریت خواهد کرد و ظرفیت تولید 2 هزار و 500 مگاوات برق را دارد و علاوه بر اینها با ایجاد دریاچه‌ای به وسعت حدود 100 میلیون کیلومتر مربع ضمن ارتقاء وضع آب و هوای منطقه زمینه‌های بسیار خوبی برای رونق گردشگری و تفریح در طبیعت منطقه ایجاد کرده و به سرمایه‌ای عظیم برای مردم لرستان تبدیل خواهد شد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه احداث یک ساختمان معمولی برای خود پیچیدگی‌هایی دارد، افزود: هر قدر ابعاد این ساختمان بزرگتر شود پیچیدگی‌های آن به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت و حال تصور کنید احداث سدی به ارتفاع 325 متر که عنوان بلندترین سد دنیا را به خود اختصاص خواهد داد، چقدر پیچیدگی خواهد داشت. انجام چنین کاری جسارت در طراحی، تصمیم گیری و اجرا را نیاز دارد که امروز به آنها دست یافته‌ایم.

احمدی ن‍ژاد با بیان اینکه قرار بود برای احداث این سد از منابع مالی خارجی استفاده شود، اظهار داشت: شرط استفاده از منابع مالی خارجی این بود که پیمانکاران خارجی نیز در اجرای این طرح حضور داشته باشند و این برای دولت و دست اندرکاران اجرای این پروژه که در نوع خود رکوردی بین‌المللی می باشد، سخت بود که اجرای آن انحصارا به نام متخصصان توانمند کشورمان ثبت نشود.

رییس جمهور با اشاره به رقم بودجه پیش بینی شده برای اجرای این طرح که در حدود 3 هزار و 500 میلیارد تومان تخمین زده شده است و با اشاره به اینکه احتمالاً تا زمان اتمام این طرح این رقم تا دو برابر امکان افزایش خواهد داشت، تصریح کرد: وصول نعمت‌ها تابع اراده و تصمیم انسان‌ها هستند و هر قدر انسان ها تصمیم به کارهای بزرگتری بگیرند، خداوند متناسب با همان تصمیم مقدمات و وسایل کار را فراهم خواهد کرد و من حتی امید دارم که متخصصان کشورمان با توکل به خدا، بتوانند زودتر از موعد 10 ساله تعیین شده اجرای این سد را به پایان برسانند.

احمدی ن‍ژاد خاطر نشان کرد: امروز دیگر هیچ نیازی در کشور وجود ندارد که متخصصان داخلی توان تامین آن را نداشته باشند و از این بابت به ملت ایران تبریک می گویم.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود در تشریح ماموریت های ملت ایران گفت: ماموریت اصلی امروز ما ساختن و آباد کردن ایران هم از جهت مادی و هم از جهت معنوی است.

احمدی ن‍ژاد اضافه کرد: همه مردم باید در رفاه باشند چرا که خداوند زمین را با این همه نعمت و امکانات خلق نکرده است تا انسان ها در سختی زندگی کنند؛ باید زمین را با ساختن آباد کنیم و با برقراری عدالت، پاکی، مهربانی و کرامت نیز به عمران معنوی، همت بگماریم.

رییس جمهور یکی از مهمترین کارهای پیش روی دولت و ملت را پیشبرد اقتصاد کشور دانست و اظهار داشت: حرکت اقتصادی کشور بسیار منسجم و هدفمند، با سیاست های اقتصادی دقیق در حال پیشرفت است و مشکلات امروز عرصه اقتصاد بیشتر مشکلات سیاسی هستند که در اقتصاد اختلال وارد می کنند.

احمدی ن‍ژاد تصریح کرد: امروز اراده سیاسی دشمنان از خارج و همراهی عده ای در داخل که ناشی از خباثت ها و خودخواهی های آنان است، باعث شده تا در عرصه اقتصادی برخی مشکلات بروز کند؛ اگر نه برای کشوری مثل ایران با این همه امکانات و منابع مشکل اقتصادی معنا ندارد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه کشورمان مشکل مبنایی اقتصادی ندارد، خاطر نشان کرد: ایران امروز در عرصه های مختلف به سرعت در حال پیشرفت است، اما مشکلات سیاسی که روزگاری خود را به شکل جنگ به ملت ایران تحمیل کرد، امروز در شکل مشکلات اقتصادی به ملت ایران تحمیل می شود، اما امروز و در اینجا به دنیا اعلام می کنم که ملت ایران از همه موانع عبور کرده و هیچ چیزی نمی تواند مانع پیشرفت این ملت شود و اگر مستکبران همه توان خود را نیز بسیج کنند تنها قادر به ایجاد دست اندازهای کوچک در مسیر رو به جلوی ایرانیان هستند که این ملت به راحتی از آنها عبور خواهد کرد.

احمدی ن‍ژاد با بیان اینکه ایرانیان امروز با آغاز اجرای یک پروژه بزرگ یک بار دیگر اراده خود را برای پیشرفت به دنیا اعلام کردند، گفت: ملت ایران امروز اعلام کرد که در مسیر روشن خود تا آخر ایستاده و بداخلاقی های بدخواهان نمی تواند آنها را متوقف کند و این ملت شایستگی آن را دارد که زیباترین، بهترین و بالاترین ملت دنیا باشد.

رییس جمهور تصریح کرد: یقیناً نمی شود جلوی تابش نور خورشید را گرفت یا مانع جابجایی هوا شد و مگر می شود جلوی آمدن بهار را گرفت؛ ملت ایران به فضل خدا همه قله ها را فتح خواهند کرد.

کد خبر 206509
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز