همشهری آنلاین: پلیس ترکیه با آوارگان سوری که در اردوگاهی در نزدیکی مرز سوریه با ترکیه دست به اعتراض زده بودند درگیر شده است.

ترکیه

به گزارش پرس تی وی به نقل از رویترز، این درگیری‌‌ها روز چهارشنبه (۷ فروردین) در اردوگاه سلیمان شاه در نزدیکی شهر آکاکاله ترکیه روی داد.

در حالی که ساکنان این اردوگاه به سوی نیروهای پلیس سنگ پرتاب می‌کردند پلیس ترکیه تلاش کرد با استفاده از گاز اشک آور و ماشین‌های آب‌پاش معترضان را متفرق کند.

آوارگان سوری می‌گویند که در حال اعتراض به شرایط بد زندگی در این اردوگاه بودند و این اعتراضات زمانی آغاز شد که بر اثر مشکلی که در برق‌رسانی به اردوگاه به وجود آمده بود یک چادر آتش گرفت و ۳ فرد ۷، ۱۸ و ۱۹ ساله مجروح شدند.

یکی از آوارگان سوری در این زمینه گفت :«ساکنان اردوگاه عصبانی هستند ... مادر ۴ کودکی که در این چادر زندگی می‌کردند مدت زیادی از مشکلات برق‌کشی آن شکایت کرده بود ولی هیچ اقدامی صورت نگرفت و بعد این حادثه هولناک اتفاق افتاد.»

وی افزود شرایط زندگی در اردوگاه سلیمان شاه نامناسب است و گاهی چند خانواده مجبور می‌شوند با هم داخل یک چادر زندگی کنند.

وی همچنین از متشنج بودن روابط بین کارگران ترکیه‌ای و پناهجویان سوری خبر داد.

با این وجود یک مقام ترکیه‌ای گفت این اعتراض وقتی آغاز شد که نیروهای حفاظتی سعی کردند از ورود حدود ۲۰۰ شهروند سوریه که تلاش می‌کردند به محوطه این اردوگاه وارد شوند جلوگیری کنند.

طبق اعلام نهادهای کمک‌رسانی بیش از یک میلیون نفر از مردم سوریه بر اثر ناآرامی‌ها در این کشور مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند.

سوریه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی بوده است. شمار زیادی از مردم این کشور از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در این خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

دولت سوریه می‌گوید، این ناآرامی‌ها از خارج از کشور کنترل و هدایت می‌شود و گزارش‌های موجود نیز حاکی از آن است که شمار زیادی از شورشیان اتباع خارجی هستند.

دمشق می‌گوید غرب و متحدان منطقه‌ای‌اش از جمله قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شورشیان حمایت می‌کنند.

کد خبر 206492
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز