چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی روزنامه سان که پرفروش‌ترین روزنامه انگلیس و متعلق به روپرت مرداک است، روز چهارشنبه تایید کرد قصد دارد از خوانندگان خود بابت دسترسی به پایگاه اینترنتی این روزنامه پول دریافت کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، این خبر یک روز پس از آن اعلام شد که یک روزنامه انگلیس یعنی روزنامه راستگرای دیلی تلگراف درتلاش برای افزایش درآمدهای رو به کاهش خود در عصر اینترنت، خوانندگان داخلی خود را نیز همچون خوانندگان بین‌المللی‌اش مجبور به پرداخت پول کرد.

آشنایی با برخی از رسانه‌ها و نهادهای ارتباطی انگلیس: پخش رادیو و تلویزیونی در بریتانیابنیاد دیدبان اینترنت (IWF) در انگلیس / سایت مرکز حمایت آنلاین از کودکان (CEOP) / آفکام /

مایک دارسی مدیر عامل نیوز اینترنشنال که ناشر روزنامه های مرداک در انگلیس است، اواخر روز سه شنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد سان احتمالا در نیمه دوم امسال، دسترسی به پایگاه اینترنتی خود را به پرداخت پول منوط خواهد کرد.

دارسی روز سه شنبه در گفتگو با روزنامه گاردین اعلام کرد این اقدام، «اجتناب ناپذیر» است زیرا دسترسی رایگان به گزارش‌های سان در اینترنت، نسخه چاپی و درآمدهای این روزنامه را تهدید می‌کند.

براساس اطلاعاتی که این ماه توسط نهاد ناظر بر نشریات انگلیس منتشر شد، تیراژ روزنامه سان در ماه فوریه دو میلیون و سیصد هزار نسخه بود که کاهشی یازده و شش دهم درصدی را در مقایسه با سال قبل نشان می دهد.

روزنامه های «تایمز» و «ساندی تایمز» انگلیس نیز که متعلق به مرداک هستند، در سال دو هزار و ده دسترسی به پایگاه‌های اینترنتی خود را به پرداخت پول محدود کردند.

کد خبر 206419
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز