چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

همشهری أنلاین: درک واتکینز که ترومپت آهنگ‌های معروف فیلم جیمز باند را از ابتدا تا آخرین فیلم برعهده داشت در سن 68 سالگی درگذشت.

درک والکینز

به گزارش ایسنا درک واتکینز که سال‌های متمادی صدای ترومپتش در موسیقی متن فیلم‌های «007» به گوش می‌رسید، در سن 68 سالگی بدرود حیات گفت. این نوازنده انگلیسی با ترومپت خود تمام فیلم‌های حادثه‌ای «جیمز باند»، از «دکتر نو» گرفته تا «سقوط آسمانی» را همراهی کرد.

این ترومپت‌نواز که از بهترین نوازندگان این ساز بادی در انگلیس به شمار می‌رفت، پس از تحمل طولانی مدت بیماری در خانه خود واقع در سوری درگذشت. وی که در سن 17 سالگی به نوازندگی حرفه‌ای تبدیل شد، علاوه بر فیلم‌های «جیمز باند» با گروه‌ها و چهره‌های شاخص موسیقی همچون گروه «بیتلز»، «التون جان»، «اریک کلاپتون»، «فرانک سیناترا»، ارکستر سمفونیک لندن و ارکستر فیلارمونیک سلطنتی انگلیس همکاری داشت.

به گزارش همشهری آنلاین اگرچه اجرای موزیک متن فیلم های جمیز باند با ارکستری بززگ انجام می‌شد،اما ساز ترومپت به خصوص در تیتراژ ابتدایی ونیز ملودی‌های محوری فیلم نقشی اساسی و تعیین کننده داشت و به عنوان ساز ملودیک برای این تم‌های اصلی به کار می‌رفت.

کد خبر 206392
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز