چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: اتحادیه عرب در اجلاسی که در دوحه پایتخت قطر برگزار شد، به اعضای خود در خصوص ارسال تسلیحات برای شبه‎نظامیان تحت حمایت خارج در سوریه، چراغ سبز نشان داده است.

به گزارش پرس تی وی، اتحادیه عرب روز سه‌شنبه هفتم فروردین با صدور بیانیه‎ای در همین خصوص، به اعضای خود اجازه داده است تا تمامی آن‎چه که این اتحادیه از آن به عنوان راه‎های دفاع از خود نامیده و شامل تسلیحات هم می‎شود را در اختیار شبه‎نظامیان سوری، قرار دهند.

در این اجلاس که در پایتخت قطر برگزار شد، همچنین به مخالفان سوری تحت حمایت خارج، یک کرسی اختصاص داده شد.

احمد معاظ الخطیب رئیس ائتلاف به اصطلاح ملی سوریه که در جریان این اجلاس سخن میگفت، از سازمان ملل خواست تا رویه اتحادیه عرب را دنبال کرده و کرسی سوریه در سازمان ملل را در اختیار مخالفان سوری قرار دهد.

رسانه‎های سوری حتی قبل از اختصاص کرسی به مخالفان در اتحادیه عرب، این اقدام را به شدت محکوم کرده بودند.

رسانه‎های سوریه، غصب کرسی دمشق در اتحادیه عرب را از سوی مخالفان به شدت مورد انتقاد قرار داده و آن را یک جنایت اخلاقی توصیف کردند.

روزنامه تشرین روز دوشنبه در گزارشی که در همین خصوص منتشر کرد، نوشته بود: «ننگ بر شما ای برادران عرب». در این گزارش، این اقدام اعضای اتحادیه عرب یک «دزدی خائنانه که از جانب امیرنشین قطر و دیگر همکارانش انجام شد» توصیف شده بود.

روزنامه الثوره که روزنامه دولت سوریه محسوب می‎شود نیز در گزارشی نوشت: « اتحادیه عرب کرسی دزدیده شده سوریه را به دزدان و غارت‎گران اختصاص داده است.»

این روزنامه در ادامه تصریح کرد: «آن‎ها فراموش کرده‎اند که مردم قدرت را اعطا می‎کنند نه امیران جاهلی که بر شنزارها حکومت می‎کنند.»

تلویزیون دولتی سوریه نیز با واکنش به این موضوع، تصریح کرد: «قطر می‎خواهد با اختصاص دادن کرسی یکی از اعضای موسس این اتحادیه به ائتلافی که بنده پول و نفت خلیج فارس است، مقررات اتحادیه عرب را دور زده و به فرامین امریکا تن دهد.»

بحران سوریه از مارس ۲۰۱۱ میلادی آغاز شد و بسیاری از مردم از جمله شمار زیادی از نیروهای نظامی و سربازان این کشور، در جریان این ناآرامی‎ها کشته شدند.

دولت سوریه اعلام کرده است که ناآرامی و خشونت از خارج از این کشور سازمان‎دهی و هدایت می‎شود و گزارش‎هایی در دست است که نشان می‎دهد شمار زیادی از شبه‎نظامیان از اتباع خارجی هستند.

کد خبر 206364
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز