یکشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایرانیان مقیم شهر توکیو با اجتماع در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران حلول سال نو را به یکدیگر تبریک گفتند.

به گزارش ایرنا، این مراسم شنبه شب با حضور سفیر و اعضای سفارت ایران، مسئولین نهادها و دفاتر ایرانی، دانشجویان و جمع کثیری از ایرانیان مقیم و شماری از ژاپنی های علاقمند به فرهنگ و هنر ایران برگزار شد.

سفیر کشورمان طی سخنانی ضمن بیان این موضوع که رسیدگی به مشکلات ایرانیان از اولویت وظایف نمایندگی تحت مسوولیتش است، خواستار تعاملات بیشتر هموطنان با سفارت شد.

دکتر ˈرضا نظر آهاریˈ گفت، یکی از مهمترین مسئولیت های سفارت ایران حمایت از حقوق شهروندان ایرانی مقیم ژاپن و رسیدگی و پیگیری به مشکلات آنهاست.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد بخش کنسولی سفارت، افزود عمده کارهای اداری ایرانیان مربوط به این بخش است و انتظار می رود کلیه ایرانیانی که در ژاپن زندگی می کنند پیشنهادات و مشکلات خود را منعکس نمایند و مطمئن باشند مسائل مورد ملاحظه قرار می گیرد.

سفیر ایران همچنین سال نو را سال دگرگونی اخلاق و رفتار انسان ها دانست و گفت با شروع سال جدید سعی کنیم در معاشرت و تعامل با هم نوعان ،حسن خلق، خوش رویی، خوش رفتاری، حسن معاشرت بیشتری داشته باشیم.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز عید نوروز و آغاز بهار طبیعت را به ایرانیان مقیم ژاپن تبریک گفت .

دکتر ˈرضا یوسفی ˈ ضمن ارائه عملکرد رایزنی فرهنگی درمدت یک سال اخیر، طی سخنانی به ماهیت عید نوروز پرداخت و با توجه به احادیث معتبر به برخی از ریشه ها و عقاید نادرست در مورد عید از زمان قبل و بعد از اسلام صحبت کرد.

دکتر ˈرضا مهدیزادهˈ، مدیر مجتمع آموزشی مدرسه ایرانیان مقیم ژاپن که دارای آثار و مقالات متعددی در زمینه عید نوروز در کشورهای مختلف است نیز در طول برنامه در مورد فرهنگ و ریشه های نوروز و نمادهای سفره هفت سین صحبت کرد.

برنامه جشن نوروز در توکیو با تلاوت آیات قران و سرود جمهوری اسلامی ایران و اجرای نماهنگهای مختلف از جمله پیام مقام معظم رهبری به اجرا درآمد و دانش آموزان مجتمع آموزشی جمهوری اسلامی ایران در توکیو با ارائه دکلمه و شعر و مسابقه زینت بخش برنامه جشن عید شدند.

در پایان مراسم گروه موسیقی ایرانی مقیم ژاپن با نواختن موسیقی و آهنگ‌های ایرانی و سرودهای ایران، جشن نوروز ایرانیان را به شادی بیشتر رساند.

کد خبر 206112
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز