همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت بورس و اوراق بهادار تهران از اولویت‌بندی واگذاری شرکت‌ها در بورس خبر داد.

به گزارش اطلاع رسانی بورس تهران، علی رحمانی با اشاره به نشست مشترک خود با دکتر صالح آبادی و دکتر کرد زنگنه روسای سازمان‌های بورس و اوراق بهادار و خصوصی سازی افزود: در این نشست درباره اولویت های واگذاری و چگونگی تسریع اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی در سال جدید گفت وگو و مذاکره شد.

وی گفت: بر این اساس مقرر شد سهم شرکت های ایرالکو، فولاد خوزستان و مپنا به ترتیب در بورس عرضه شود و سیمان دشتستان که خارج از صدر اصل 44 قانون اساسی است و به تازگی در بورس تهران پذیرش و درج شده است، با توجه به شرایط بازار عرضه شود.

رحمانی یادآور شد: در این نشست در مورد هر دو بخش عرضه و تقاضا در بورس بحث هایی انجام شد که در سمت تقاضا، صدور مجوز برای شرکت های تامین سرمایه و تاسیس صندوق های سرمایه گذاری، پذیرش متقابل شرکت های بورسی در بورس های خارجی و مذاکره با آنان در خصوص پذیرش متقابل شرکت های کارگزاری از مهمترین محورهای مطرح شده بود.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسه فرار شد سازمان خصوصی سازی نیز اقدامات لازم برای تسریع خصوصی سازی را انجام دهد که می توان به تشکیل کمیته ها و کارگروه های مختلف و برنامه های مستمر با شرکت های مادر تخصصی و وزارت خانه های مربوط در این زمینه اشاره کرد که نماینده شرکت بورس هم در آن ها حضور دارد و هماهنگی لازم برای رفع مشکلات و تسریع واگذاری شرکت های وزارت خانه های نفت، ارتباطات و فناوری (مخابرات)، نیرو و اقتصاد و دارایی (بیمه ها و بانک ها) در حال انجام است.

مچنین به منظور آشنایی بیشتر دست اندرکاران، سیاست های کلی اصل 44 و رسیدن به درک و چارچوب مشترک، هم اندیشی نقش بورس در اجرای سیاست های اصل 44 در 30 اردیبهشت 86 در محل سالن همایش های رازی برگزار خواهد شد.

رحمانی یادآور شد : سیاست کلی اصل 44 یک مدل توسعه است که در مقدمه آن اهداف اصلی شامل رشد اقتصادی و عدالت اجتماعی مورد تاکید قرار گرفته است.

این سیاست ها چهار مولفه شامل آزاد سازی (بند الف)، نهادسازی به منظور اطمینان از اجرای موفق سیاست ها (بند های ب ، د، و ، ه)، خصوصی سازی (بند ج) و مقررات زدایی دارد و متاسفانه در حال حاضر بیشتر بر مولفه خصوصی سازی تاکید می شود و بقیه مهجور است. در حالی که غفلت از هر یک از این مولفه های ممکن است مانع دستیابی به هدف بزرگ مورد نظر مقام معظم رهبری شود.

کد خبر 20606

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز