همشهری آنلاین شرکت لوفت‌هانزا اولین شرکت هواپیمایی آلمان روز چهارشنبه از لغو پانصد پرواز این شرکت در روز پنجشنبه به دلیل اعتصاب پیش بینی شده کارکنان این شرکت در فرودگاه‌ها خبرداد.

اتحادیه کارگری وردی Verdi آلمان از سی و سه هزار کارمند شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا درخواست کرد فردا پنجشنبه در اعتراض به سطح دستمزد و امنیت کاری خود اعتصاب کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از فرانکفورت، این شرکت هواپیمایی در پایگاه اینترنتی خود تصریح کرد فرودگاه‌ فرانکفورت و مونیخ در غرب و جنوب آلمان و نیز فردوگاه‌های برلین، هامبورگ (شمال)، دوسلدورف و کلن در غرب این کشور نیز احتمالا تحت تاثیر این اعتصاب قرار می‌گیرند.

در این بیانیه آمده است: شرکت لوفت‌هانزا تمام پروازهای خود را در آلمان و اروپا بین ساعت های پنج تا دوازده به وقت محلی (چهار تا یازده به وقت گرینویچ) لغو می‌کند. همچنین برخی پروازهای پیش بینی شده برای بعد از ظهر نیز لغو شده است.

لوفت هانزا تصریح کرد: پروازهای راه دور فرانکفورت ، مونیخ و دوسلدورف که دارای ارجحیت هستند ، در صورت مطلوب بودن شرایط، انجام خواهد شد.

اعتصاب کارکنان لوفت هانزا در حالی برنامه ریزی شده است که مذاکره درباره سطح دستمزد کارکنان این شرکت میان اتحادیه کارکنان و مدیریت لوفتهانزا قرار است از سر گرفته شود.

اتحادیه وردی، خواهان افزایش پنج و دو دهم درصدی حقوق و تعهد مدیریت لوفتهانزا برای حفظ شغل کارکنان است.
در مقابل شرکت هواپیمایی لوفتهانزا که سرمایه گذاری های خود را کاهش داده و شغل های زیادی را حذف کرده، اعلام کرده است قصد دارد ساعت کار هفتگی کارکنان را یک ساعت افزایش بدهد و سطح دستمزد آنها را نیز تغییر نخواهد داد.

کد خبر 205918
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز