همشهری آنلاین: ارزش دلار و یورو امروز چهارشنبه در بازار آسیا کاهش یافت. ارزش دلار در حالی به نود و پنج ممیز شش صدم ین رسید که عصر روز سه شنبه در بازار نیویورک نود و پنج ممیز بیست و سه ین معامله شده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، هر یورو نیز یک ممیز دو هزار و هشتصد و هفتاد و سه دلار و یکصد و بیست و دو ممیز سی و نه ین به فروش رسید، این در حالی است که پیشتر یک ممیز دو هزار و هشتصد و هشتاد و یک دلار و یکصد و بیست و دو ممیز پنجاه و نه ین معامله شده بود.

 طرح اعمال مالیات بر سپرده های بانکی در قبرس که ابتدا موجب نگرانی معامله گران شده بود با اعلام این خبر که رهبران اروپا قصد دارند قبرس را برای جلوگیری از ورشکستگی همراهی کنند اندکی از نگرانی آنها کاسته شد.

قبرس اکنون باید برای افزایش درامدزایی و پرداخت بدهی هایش به شیوه های دیگری متوسل شود همچنانکه رئیس جمهور این کشور برگزاری نشستی فوری را به منظور دستیابی به راه حلی جایگزین خواستار شده است.

درحالیکه تحولات روز سه شنبه احتمال خروج این کشور را از منطقه یورو افزایش می داد تحلیلگران از اینکه رویکرد اعمال مالیات بر سپرده های بانکی در دیگر کشورهای بحران زده منطقه یورو به کار گرفته شود ابراز نگرانی کردند

کد خبر 205883
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز