چهارشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه در پی آغاز تحقیقات قضایی علیه وزیر بودجه فرانسه و استعفای وی از این سمت با بزرگترین بحران سیاسی خود مواجه شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس24، ژروم کائوزاک وزیر بودجه فرانسه روز سه شنبه استعفای خود را تسلیم اولاند رئیس جمهور کرد اما مدعی شد همچنان بیگناه است و همه اتهامات مطرح شده علیه وی تهمت و افترا است.

دادستان روز سه شنبه پاریس از آغاز تحقیقاتی قضایی علیه کائوزاک به اتهام فرار مالیاتی و داشتن حسابی محرمانه در سوئیس خبر داد.

آرنو مونتبورگ وزیر صنایع فرانسه گفت:« چنین وضعی تازگی دارد و رئیس جمهور نیز همین مسئله را مد نظر قرار داد و استعفای کائوزاک را پذیرفت. »

کلود بارتلون رئیس پارلمان فرانسه گفت :« من از تصمیم ژروم کائوزاک تجلیل می کنم. در حالی که او هنوز رسما تفهیم اتهام نشده و هنوز در مرحله تحقیقات مقدماتی قضایی قراردارد، تصمیم گرفت به جای آنکه به فکر خود باشد، از دولت محافظت کند.»

مخالفان سیاسی می‌گویند این استعفا دیرهنگام صورت گرفته است.

لوران ووکیه نایب رئیس حزب راستگرای او ام پ گفت :«حقیقت امر این است که آقای کائوزاک باید زودتر از این از سمت خود استعفا می کرد. در دوره بحرانی یعنی زمانی که از فرانسویها تقاضا می شود تلاشهای مالیاتی مضاعفی بکنند، آنان باید شاهد شفافیت و رفتار نمونه سیاستمداران باشند.»

برنار کازنوو وزیر بودجه جدید می‌شود و وظیفه‌اش تلاش برای کاهش کسری بودجه در سال 2014 خواهد بود. این ضربه بزرگی به دولت اولاند محسوب می‌شود.

کد خبر 205882
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز