همشهری آنلاین: گزارشگر شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گفت فلسطینی‌ها با بکارگیری شیوه‌های مختلفی به سفر باراک اوباما به سرزمین‌های اشغالی اعتراض کردند.

PALESTINIANS-OBAMA-PROTEST

به گزارش واحد مرکزی خبر، «اوباما می آید» نام ترانه‌ای است که عدّه‌ای از جوانان فلسطینی آن را اجرا کرده‌اند و نشان دهنده نارضایتی مردم فلسطین از دیدار باراک اوباما از سرزمین های فلسطینی است دیداری که از دید فعالان فلسطینی هیچ چیزی در بر نخواهد داشت.

فعالان فلسطینی با انجام اقدام های ابتکاری درد و رنج های ملت فلسطین را که ناشی از سیاستهای اسرائیل است نشان دادند همان سیاستهایی که از حمایت آمریکا برخوردار بوده و با حمایت آمریکایی ها اجرا می شود.

حلمی الاعرج تحلیلگر فلسطینی گفت: ملت فلسطین توقع چندانی از این دیدار ندارد زیرا آنها به خوبی می دانند دیدار رئیس جمهور آمریکا از سرزمینهای اشغالی در چارچوب خدمت به برنامه های آمریکا و اسرائیل است اوباما خود این مطالب را بیان کرده است.

قبل از رسیدن باراک اوباما به سرزمینهای اشغالی در خیابانهای رام الله بنرهایی از چهره رئیس جمهور و پرچم آمریکا نصب شده بود البته این تصاویر برای خوشامدگویی به باراک اوباما نبود بلکه این بنرها متضمن عبارتهایی بود که واقعیت‌های فلسطین را انعکاس می داد مثلاً در برخی از این بنرها به باراک اوباما توصیه شده بود که موبایل هوشمندش را به فلسطین نیاورد زیرا فناوری نسل سوم موبایل که امکان تماس بین المللی را فراهم می آورد در فلسطین وجود ندارد.

اوباما


یک گروه فلسطینی به نام «فلسطینی ها به خاطر کرامت» با برپایی راهپیمایی به سفر اوباما به فلسطین اعتراض کردند و با این اقدام ناخرسندی ملت فلسطین از سفر باراک اوباما را نشان دادند.

اغصان البرغوثی یکی از فعالان گروه«فلسطینی ها به خاطر کرامت» گفت: دیروز جوانان بیت لحم تصویر باراک اوباما را پاره کردند و امروز در رام الله ما کفش های مان را به روی باراک اوباما خواهیم کشید زیرا در سایه تداوم شهرک سازی و در سایه وجود بیش از چهار هزار و پانصد اسیر فلسطینی در زندان های اشغالگران صهیونیست و با وجود تداوم نبرد شکم های گرسنه ما معتقدیم که سفر باراک اوباما تنها برای حمایت از سیاستهای خصمانه اسرائیل صورت می گیرد.

PALESTINIANS-OBAMA-PROTEST

اوباما در دیدار خود از سرزمین های اشغالی از سامانه موشکی گنبد آهنین اسرائیل دیدن می کند و این مساله از دید ملت فلسطین دلیل دیگری بر سیاست حمایت گرانه آمریکا از اقدام های اسرائیل علیه ملت فلسطین است و همین مساله باعث شده است تا فعالان فلسطینی خواهان تحریم دیدار اوباما شوند و از فلسطینی ها بخواهند تا اندکی قبل از سفر اوباما به فلسطین پرچم سیاه بر فراز بام های خود برافرازند.

PALESTINIANS-OBAMA-PROTEST

فلسطینی ها به شیوه های مختلف سعی می کنند این پیام را به اوباما بدهند تا زمانی که آمریکا دست از سیاستهای حمایتگرانه‌اش از اسرائیل بر ندارد دیدار وی از فلسطین به هیچوجه مورد استقبال ملت فلسطین نخواهد بود.

کد خبر 205877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز