همشهری آنلاین: نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد برلزوم پایان درگیری‌ها در افغانستان تاکید کرد.

سوزان رایس

به گزارش واحد مرکزی خبر، سوزان رایس در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: «طالبان و دیگر گروههای مسلح در افغانستان باید به عنوان بخشی از هرفرایند مربوط به آینده این کشور، به خشونتها پایان بدهند و ارتباطهای خود را با القاعده کنند و قانون اساسی افغانستان را بپذیرند.

نتیجه صلح و آشتی در افغانستان باید به دستاوردهای تاریخی احترام بگذارد که افغانستان متحد و دارای حاکمیت مستقل در یک دهه گذشته به دست آورده است. این نتیجه باید به حفظ حقوق همه شهروندان افغانستان اعم از زن و مرد توجه داشته باشد. باید حقوق شهروندان افغانستان براساس قانون اساس کشور تضمین شود. ازسال دو هزار و دو تاکنون، دفتر کمک سازمان ملل متحد در افغانستان نقشی ارزشمند در مسیر پیشرفت این کشور ایفا کرده است.

درحالی که افغانستان در مسیر گذار به حرکت خود ادامه می دهد، دفتر کمک سازمان ملل متحد در افغانستان باید شریکی متعهد برای این کشور باشد و شورای امنیت باید به حمایتهای خود از این کشور در این شرایط حساس ادامه بدهد. دفتر مذکور در دو سال گذشته شاهد کاهش شدید بودجه اش بوده است و ما معتقدیم این کاهش بودجه ها تاجایی بوده است که به صورت منطقی می تواند باشد. باید منابع این دفتر ثبات پیدا کند و به این دفتر اجازه داده شود به کارهایش ادامه بدهد بدون آنکه مسئولیتهای اساسی آن دچار تغییر شود.»

 

کد خبر 205867

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز