گروه حوادث: نخستین جلسه محاکمه قاتلان مرودشتی که پس از تعرض به 2 پسربچه، دست و پای آنها را بسته و به رودخانه کر انداخته بودند به علت استعفای وکلای متهمان تجدید شد.

این جلسه به علت رسیدگی به اتهامات غیر اخلاقی متهمان غیر علنی اعلام شده بود.
2 جنایت در پرونده 4 متهم - راز قتل 2 پسربچه مرودشتی
17 فروردین ماه و زمانی فاش شد که پدر یکی از قربانیان به نام حامد خود را به پلیس این شهر رساند و از ناپدید شدن مرموز فرزندش خبر داد.
به این ترتیب جست و جو برای یافتن ردی از این پسربچه آغاز شد و ماموران زمانی که دریافتند حامد آخرین بار در حال گفت و گو با پسر 15 ساله‌ای دیده شده بود به بازجویی از این پسر پرداختند. نوجوان 15 ساله که در ابتدا سعی داشت وانمود کند از سرنوشت حامد بی‌خبر است، در ادامه بازجویی‌ها لب به اعترافاتی گشود که از 2 جنایت هولناک خبر می‌داد. وقتی متهم از  قتل حامد و یک پسربچه دیگر توسط 3 نفر از دوستانش خبر داد، ماموران این 3 نوجوان را نیز دستگیر کرده و به اداره پلیس انتقال دادند.
متهمان در بازجویی‌ها گفتند قربانیان خود را به بهانه موتورسواری فریب داده و پس از انتقال به خارج از شهر به آنها تعرض کرده‌اند. سپس از آنجا که می‌ترسیدند این پسر‌بچه‌ها راز سیاه آنها را فاش کنند دست و پای آنها را بسته به داخل رودخانه کر انداخته‌اند.
2 جسد در رودخانه
پس از اعترافات متهمان، ماموران توانستند با جست وجو در رودخانه، جسد یکی از قربانیان را پیدا کنند. این در حالی بود که چند روز بعد جسد دومین قربانی نیز در فاصله یک کیلومتری از نقطه سقوط به رودخانه در کنار رود کر پیدا شد. با کشف اجساد قربانیان، این فرضیه که متهمان دست به جنایات دیگری نیز زده باشند، پیش روی پلیس قرار گرفت و به این ترتیب ماموران تحقیقات خود را برای یافتن سرنخی از دیگر قربانیان متمرکز کردند.
در این مرحله از تحقیقات تیم‌های ویژه‌ای از غواصان پلیس، جست و جوی گسترده‌ای را در رودخانه کر آغاز کردند اما با گذشت چند روز از این جست‌وجو هیچ ردی از جنایت دیگری به دست نیامد. این در حالی بود که متهمان نیز در بازجویی‌های شبانه روزی ادعا می‌کردند که فقط 2 پسربچه را به قتل رسانده‌اند و به این ترتیب با صدور کیفرخواست برای آنها، پرونده برای صدور رأی به دادگاه کیفری استان فارس ارسال شد.
نخستین جلسه دادگاه
صبح پنجشنبه با اعلام برگزاری نخستین جلسه محاکمه متهمان، عیسی ‌‌عرفانی رئیس شعبه 2 کیفری و رئیس دادگاه گفت: متهمان به ترتیب 18 سال و 3 ماه، 18 سال و 4 ماه، 17 سال و 11 ماه و 15 سال و 6 ماه سن دارند.  وی ادامه داد: این افراد اوایل امسال با ارتکاب عمل شنیع در شهرستان مرودشت، سید کریم تاجیک و محمد شیری را به قتل رساندند.
در ادامه دادگاه  قاضی عرفانی، رییس دادگاه از غیر علنی بودن این محاکمه خبر داد و گفت: از آنجایی که بخشی از اتهام متهمان بحث اخلاقی و موضوعات منافی عفت عمومی بوده و افکار عمومی در این نوع مسایل جریحه‌دار می‌شود با مشورت قضات و مستشاران دادگاه تصمیم گرفته شد این جلسه به صورت غیر علنی برگزار شود.
اما در حالی که هنوز دقایقی از آغاز جلسه غیرعلنی نگذشته بود وکلای انتخابی 2 نفر از متهمان استعفای خود را از پیگیری این پرونده اعلام کردند و به این ترتیب قضات دادگاه تا تعیین وکلای مدافع جدید جلسه، محاکمه را  به پنج‌شنبه آینده موکول کردند.
در این جلسه مادر و پدر دو مقتول در حالی که عکس پسرشان را بر دست گرفته بودند خواستار اعمال اشد مجازات برای متهمان شدند.
کد خبر 20586

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز