همشهری آنلاین: مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: حوادث چهارشنبه پایان سال تا ساعت 19 و 30 دقیقه روز سه شنبه در نقاط مختلف شهر تهران و برخی شهرستان ها 9 مجروح برجای گذاشته است.

حوادث چهارشنبه

آرزو دهقانی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: طبق آخرین اخبار ثبت شده در مرکز هدایت عملیات بحران اورژانس کشور پنج کودک و نوجوان و چهار فرد بزرگسال براثر آتش بازی و استفاده از مواد محترقه و منفجره دچار مصدومیت و سوختگی در برخی از اعضای بخصوص دست و صورت شده اند.

وی گفت:‌ با تلاش و حضور به موقع امدادگران اورژانس پیش بیمارستانی به محل وقوع حوادث یادشده هفت نفر از مصدومان حوادث چهارشنبه پایان سال به مراکز درمانی و بیمارستانی اعزام و دو نفر دیگر از آنان در محل درمان سرپایی شدند.

وی اضافه کرد: والدین می توانند با نظارت مستقیم بر کودکان و نوجوانان هم درهنگام خرید وسایل بی خطر وهم در زمان استفاده ازمواد محترقه مسیردرست را به فرزندانشان نشان دهند تا شاهد بروز حوادث ناگوار احتمالی در شب چهارشنبه پایانی سال نباشیم.

کارشناس آموزش اورژانس با توصیه به تمام کودکان و نوجوانان تصریح کرد: افرادی که از وسایل آتش بازی استفاده می کنند وافرادی که تماشاگر آتش بازی هستند باید مراقب خود باشند وهمیشه درحین بازی یک سطل آب یا ماسه، کپسول اطفاء حریق و حتی الامکان جعبه کمک های اولیه در دسترس آنان باشد.

مدیرروابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور تاکید کرد: در صورت بروز هرگونه حریق و یا حادثه انسانی ضمن حفظ خونسردی با شماره تلفن 115 و 125 تماس گرفته و مراتب را با ذکر نوع حادثه و نشانی دقیق اطلاع دهند.

همچنین خبرگزاری مهر در گفت و گو  بامدیر روابط عمومی اورژانس تهران گزارش داد: تاکنون 11 تن در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شده اند که 9 تن از آنها دچار سوختگی شده‌اند. دو تن هم از ناحیه چشم دچار مصدومیت شده اند.

وی افزود: تاکنون هیچ مورد فوتی و قطع عضو به اورژانس اعلام نشده است. مصدومان از سوی امدادگران اورژانس به بیمارستان انتقال یافتند.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران خاطرنشان کرد: مرکز اورژانس تهران برای پوشش امدادی چهارشنبه پایانی سال اقدام به استقرار 85 دستگاه آمبولانس و 5 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 15 دستگاه موتورلانس به همراه حدود 250 نفر پرسنل اعم از پزشک و پرستار و تکنسین فوریتهای پزشکی در نقاط مختلف شهر تهران کرده است.

در چهارشنبه پایانی سال گذشته 65 نفر بر اثر آسیبهای مختلف از اورژانس تهران خدمات دریافت کردند.

کد خبر 205848
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز