همشهری آنلاین: گروههای تروریستی امروز با منفجر کردن 16 خودرو بمبگذاری شده و بمب در مناطق مختلف عراق از جمله بغداد دهها عراقی را به خاک و خون کشیدند.

عراق

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه العربیه در خبری فوری از افزایش تعداد انفجارهای تروریستی امروز عراق به 16 انفجار خبر داد. السومریه عراق هم گزارش داده بود هفت خودرو بمبگذاری شده صبح امروز سه شنبه 29 اسفند در مناطق الشعله، الکاظمیه(کاظمین)، المشتل، الراشدیه، شهرک صدر و الحسینیه بغداد منفجر شد که ده‌ها نفر از شهروندان عراقی را به خاک و خون کشید.

این رسانه عراقی لحظاتی پیش در خبری فوری از وقوع انفجارهای تروریستی در هفت منطقه دیگر بغداد خبر داد که چندین کشته و زخمی به جا گذاشته است.

پیشتر شبکه العالم از کشته شدن دست کم 22 نفر و زخمی شدن حدود 90 نفر دیگر بر اثر وقوع هفت انفجار که بغداد و حومه آن را به لرزه درآورد، خبر داده بود.

این انفجار از طریق خودروهای بمبگذاری شده و بمب‌های دست ساز و نیز تیراندازی صورت گرفت که مناطق مختلف بغداد از جمله شهرک شیعه نشین صدر در شرق بغداد، منطقه الصناعیه در کاظمین و المشتل را هدف قرار داد.

همچنین بر اثر وقوع انفجار دو دستگاه خودرو بمبگذاری شده در شمال استان بابل عراق و منطقه الحصوه در جنوب بغداد، چهار نفر کشته و 16 نفر دیگر زخمی شدند.

روز دوشنبه 28 اسفند نیز بر اثر انفجار یک دستگاه خودرو بمب‌گذاری شده در شهر یلدروز در شمال شرقی بغداد، پنج نفر کشته و حدود 19 نفر دیگر زخمی شدند. این انفجارهای تروریستی در حالی رخ داده است که ده سال از جنگ آمریکا و متحدانش علیه عراق می گذرد.

 

کد خبر 205825
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز