همشهری آنلاین: سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: 110 لیتر سهمیه بنزین شامل 50 لیتر سهمیه ویژه بنزین نوروز و 60 لیتر سهمیه بنزین فروردین ماه تا ساعت 24 چهارشنبه 30 اسفند ماه سال 1391 به کارت‌های هوشمند سوخت واریز می شود.

بنزین

داوود عربعلی در گفتگو با مهر درباره زمان بندی واریز سهمیه بنزین فروردین و سهمیه ویژه بنزین نوروزی خودروها، گفت: با انجام برنامه نویسی در سامانه هوشمند سوخت در مجموع 110 لیتر سهمیه بنزین فروردین ماه ساعت 24 چهارشنبه 30 اسفند ماه به کارتهای هوشمند سوخت واریز می شود.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اعلام اینکه این سهمیه از نخستین دقیقه یکم فروردین ماه سال 1392 قابل برداشت است، تصریح کرد: در شرایط فعلی تمامی تدابیر لازم برای واریز سهمیه های بنزین و تامین سوخت مورد نیاز مردم در ایم نوروزی دیده شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برای فروردین ماه سال 1392 هیچ تغییری در قیمت فروش بنزین، گازوئیل و سی.ان.جی حاصل نشده است، اظهار داشت: تاکنون در دو مرحله بازرسی نوروزی از سطح جایگاه هیا سوخت انجام شده است و مرحله سوم این دوره بازرسی در ایام نوروز انجام خواهد شد.

به گزارش مهر، برای سومین سال متوالی سهمیه و قیمت بنزین خودروهای شخصی، خدماتی و عمومی خودروها در فروردین ماه سال 1392 تثبیت شده است و این سهمیه با قیمت 400 تومانی تا ساعت 24 چهارشنبه 30 اسفند ماه سالجاری به کارت هوشمند سوخت خودروها واریز خواهد شد.

از این رو برای فروردین ماه سالجاری هر لیتر بنزین نیمه یارانه ای با قیمت 400 تومان و بنزین آزاد با نرخ 700 تومان عرضه می‌شود، ضمن آنکه آمارهای رسمی نشان می دهد در اسفند ماه امسال به طور متوسط روزانه 12 تا 15 میلیون لیتر بنزین با قیمت آزاد 700 تومانی در جایگاه‌ها به فروش رسیده است.

همچنین برای نوروز امسال 25 لیتر سهمیه بنزین به کارت سوخت موتورسیکلت‌ها با نرخ نیمه یارانه ای اختصاص یافته است، این در حالی است که برای فروردین ماه هیچگونه تغییری در سهمیه خودروهای عمومی و خدماتی حاصل نشده است.

از سوی دیگر، برای فروردین ماه سال آینده سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی بدون محدودیت، در صورت اتمام سهمیه بنزین نیمه یارانه ای 400 تومانی خودروها از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است.

مصطفی کشکولی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران پیشتر در گفتگو با مهر با اشاره به اتخاذ تدابیر ویژه به منظور واریز 50 لیتر سهمیه ویژه بنزین نوروزی مردم، اعلام کرده بود: در حال حاضر بیش از 5 هزار جایگاه بنزین، گازوئیل، گاز مایع و CNG در استانهای مختلف کشور به طور همزمان در مدار بهره برداری و فعالیت قرار دارند.

کد خبر 205808
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز