همشهری آنلاین: رییس سازمان حفاظت محیط زیست از راه اندازی شبکه تلویزیونی محیط زیست خبر داد و گفت: در مرحله اول شبکه تصویری اینترنتی محیط زیست راه اندازی می‌شود و در مرحله بعدی این شبکه به شبکه تلویزیونی تبدیل خواهد شد

راه اندازی شبکه تلویزیونی محیط زیست

به گزارش ایرنا، محمد جواد محمدی زاده افزود: شبکه تصویری اینترنتی محیط زیست از سال آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند و برای راه اندازی این شبکه با سازمان صدا و سیما مذاکره شده است. براین اساس تمام اخبار زیست محیطی سراسر کشور روی این شبکه قرار می‌گیرد و بدین ترتیب فعالان و علاقه مندان به محیط زیست می‌توانند ازاین اخبار و اطلاعات استفاده کنند.

معاون رییس جمهوری اظهار داشت: این شبکه اینترنتی در مرحله بعدی به یک شبکه تلویزیونی تبدیل می‌شود و هزینه راه اندازی آن بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است.

محمدی زاده به راه اندازی "موزه مجازی" محیط زیست در سال آینده اشاره کرد و گفت: راه اندازی موزه مجازی محیط زیست با ظرفیت‌های الکترونیکی در حال انجام است که بر این اساس هر فردی از طریق شبکه مجازی می‌تواند به هر موزه زیست محیطی که دلخواه اوست، وارد شود.

وی اظهار اضافه کرد: با راه اندازی این موزه مجازی تمام محیط زیست کشور اعم از دریایی، طبیعی و جنگل‌ها قابل دیدن خواهد بود. به عنوان مثال یک فرد در تهران می‌تواند بخش‌های مختلف دریاچه ارومیه را مشاهده کند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در سال 91 ، 250 صفحه مطلب با موضوع زیست محیطی و جغرافیای استان‌ها وارد کتب درسی دانش آموزان شد که به منظور گسترش موضوعات زیست محیطی در کتب درسی دانشجویان نیز توافقاتی با وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی و علمی - کاربردی انجام شده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با رایزنی‌های انجام شده قرار است که درآمد ناشی از فعالیت زیست محیطی به جای وارد شدن به خزانه عمومی به طور مستقیم در ردیف مالی سازمان حفاظت محیط زیست قرار گیرد.

کد خبر 205719
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز