یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: زیباترین کتاب سال ٢٠١٢ نمایشگاه لایپزیک اثری ٧٢ صفحه‌ای است که از میان نزدیک به 600 کتاب شرکت کنند از 32 کشور جهان در این دوره از رقابت‌ها انتخاب شده است.

 به گزارش ایبنا کتاب 72 صفحه ای «افتادن» جایزه «زیباترین کتاب جهان» نمایشگاه کتاب لایپزیک را کسب. این کتاب اثر هانس – یورگ پوشمان استاد مدرسه عالی گرافیک و طراحی کتاب است.

هیات داوران در توضیح انتخاب این اثر اعلام کرد: در این اثر جلد، صفحه آرایی و نحوه صورت بندی متن به شکلی ایده آل با یکدیگر پیوند داده شده‌اند.

در کتاب «افتادن» که با صرف هزینه هنگفتی صورت بندی شده، صفحات دو رو دارند که در آن ها دو قصه یکی به زبان آلمانی و دیگری به زبان انگلیسی روایت شده است و روایت هر دو داستان تا انتهای کتاب ادامه دارد و متن نیز چرخشی 180 درجه را نشان می‌دهد.

مسابقه زیباترین کتاب جهان از سال 1963 در لایپزیک برپا می شود و از سال 1991 بنیاد طراحی کتاب برگزاری آن را بر عهده دارد. هر سال یک هیات داوران مستقل بین المللی از 14 کتاب به عنوان زیباترین آثار تجلیل می کند. امسال 575 کتاب از 32 کشور جهان در این رقابت حضور داشتند.

به گزارش همشهری آنلاین پیش از این خبرگزاری تسنیم  از کتاب دخیل عشق نام برده بود که از ایران در این رقابت‌ها شرکت و به مرحله نهایی راه یافته بود.

بر اساس خبر اعلام شده این خبرگزاری  در این مسابقه ۵۷۵ کتاب از ۳۲ کشور جهان به‌عنوان زیباترین کتاب‌های کشور خود حضور داشتند، ولی تنها ۳۶ کتاب از ۱۳ کشور به مرحله‌ی نهایی راه یافتند که عبارت بودند از: آلمان با ۸ عنوان، سوئد با ۶ عنوان، سوئیس با ۵ عنوان، کانادا با ۴ عنوان، هلند با ۳ عنوان، بلژیک و اتریش هر کدام با ۲ عنوان و ایران، برزیل، چین، لیتوانی، لهستان و رومانی هر کدام با یک عنوان.

کتاب «دخیل عشق» نوشته مریم بصیری که از سوی انتشارات «عصر داستان» منتشر شده، تنها کتاب ایرانی بود که توانسته در میان راه‌یافتگان به مرحله نهایی قرار بگیرد.

کد خبر 205672
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز