همشهری آنلاین: کارگران نمونه کشور با معرفی وزارت کار و امور اجتماعی در روز جهانی کارگر (11 اردیبهشت) مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

محمد بناییان، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی درجمع خبرنگاران گفت درمراسم روزجهانی کارگر از کارگرانی که بر اساس ضوابط وزارت کار و امور اجتماعی به عنوان نمونه انتخاب می‌شوند، تجلیل خواهد شد.

وی، برگزاری نشست‌های دوره‌ای با تشکل‌های کارگری ، تشکیل ستاد بزرگداشت کارگر، تدوین دستورالعمل برگزاری هفته کارگر، حضورمدیران بیمه‌ای و درمانی تامین اجتماعی استان‌ها در نمازجمعه وارایه گزارش عملکرد به بیمه‌شدگان و اطلاع‌رسانی مناسب با بهره‌گیری از امکانات رسانه‌ای را از برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی در هفته کارگر اعلام کرد.

معاون سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد روز نهم اردیبهشت در هفته کار و کارگر به عنوان "روز کارگر در تامین اجتماعی" نامگذاری شده و در این روز از مقام کارگر تجلیل می‌شود و مشکلات این قشر توسط نمایندگان کارگران مطرح خواهد شد.

وی ، مشکلات کارگران را متعدد دانست و گفت : برطرف کردن بسیاری از این مشکلات مرتبط باسازمان تامین اجتماعی نیست و این سازمان تنها درقبال ارایه خدمات مستمری مانند بیکاری، بیماری ، حوادث و درمان متعهد به ارایه خدمات است.

بناییان در ادامه پرداخت به‌موقع حق بیمه‌ها توسط کارفرما را عامل مهمی در ارایه خدمات با کیفیت به کارگران دانست و تاکید کرد که باید در این مورد فرهنگ‌سازی کرد.

وی همچنین چاپ بیش از 45 کتاب و جزوه، برگزاری 25همایش و ده‌ها نشست تخصصی با مشارکت کارگران ، تجلیل از بازنشستگان نمونه ، تنظیم پیش نویس تفاهم با آموزش و پرورش برای درج قوانین تامین اجتماعی در کتاب‌های درسی را از اقدامات سازمان تامین اجتماعی در جهت فرهنگ‌سازی اعلام کرد.

کد خبر 20560

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز