مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه در حال حاضر حدود 1200 دستگاه از اتوبوس‌های پایتخت فرسوده هستند و باید از رده خارج شوند گفت: متاسفانه دو سال است که هیچ اتوبوس جدید از دولت دریافت نکرده‌ایم

اتوبوس

به گزارش مهر، پیمان سنندجی با بیان این مطلب اظهار کرد: دو سال است که اتوبوس جدیدی از سوی دولت به پایتخت اختصاص نیافته است و ما در حال حاضر حدود 1200 دستگاه اتوبوس بالای 8 سال داریم که باید از رده خارج شوند.

وی تصریح کرد: در سال جاری شهرداری تهران برای رفع مشکلات موجود در این زمینه، به تنهایی اقدام به خرید و ورود 350 دستگاه اتوبوس دوکابین کرد که 50 دستگاه از این اتوبوس‌ها وارد ناوگان شده و 300 دستگاه دیگر در حال ترخیص از گمرک و طی کردن مراحل اداری است.

سنندجی تاکید کرد: ضمن افزایش ناوگان باید کیفیت اتوبوس‌ها نیز ارتقا یابد و از اتوبوس هایی که دارای استانداردهای روز دنیا هستند در ناوگان استفاده کنیم. اتوبوس‌هایی که وارد ناوگان می‌شوند باید اتوبوس‌های مناسب درون شهری باشند و از امکاناتی مانند سیستم‌های سرمایشی، گرمایشی، صندلی های ناسب و راحت و... بهره مند باشند.

وی ادامه داد: عمر ناوگان اتوبوسرانی در حال حاضر 7/5 سال است در حالیکه در افق طرح جامع باید در سال 92 عمر ناوگان به 5 سال کاهش یابد که برای تحقق این مهم نیازمند آن هستیم که دولت اتوبوس‌های جدیدی را به تهران اختصاص دهد و توجه بیشتری به توسعه سیستم‌های حمل و نقل عمومی داشته باشد .

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خاطر نشان کرد: براساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک باید تعداد ناوگان اتوبوسرانی به 11 هزاردستگاه اتوبوس برسد که اکنون حدود 7 هزار اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت فعال است و ما نیازمند ورود سالانه حداقل 1000 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان هستیم

 

کد خبر 205566
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز