بارسلونا که با پیروزی چهار بر صفر مقابل میلان بازگشتی رؤیایی داشت و توانست در جدول لیگ قهرمانان اروپا باقی بماند، در مرحله یک‌چهارم نهایی این تورنمنت با پاری‌سن‌ژرمن روبه‌رو می‌شود.

زلاتان و ستارگان پاری‌سن ژرمن علیه مسی و بارسا

 پاری‌سن‌ژرمن که در مرحله قبل موفق شد والنسیا را حذف کند، با ستارگانش حریف آسانی برای بارسا نخواهد بود. البته پاری‌سن‌ژرمن در بازی رفت در پارک دپرنس، زلاتان ابراهیموویچ را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد و لوکاس مورا، ستاره برزیلی این تیم هم ممکن است به‌دلیل مصدومیت به بازی نرسد. در بازی برگشت در نوکمپ اما زلاتان فرصت دارد توانایی‌هایش را به همبازیان سابقش به‌ویژه مسی نشان دهد. این بازی تکرار فینال جام برندگان جام اروپا در سال 1997است که بارسلونا با تک گل رونالدو از روی نقطه پنالتی پاری‌سن‌ژرمن را شکست داد. دو تیم در شروع فصل هم در یک بازی دوستانه به تساوی دو بر دو رسیدند که بارسا در ضربات پنالتی به پیروزی رسید. براساس قرعه‌کشی این مرحله که دیروز در نیون سوئیس برگزار شد، رئال مادرید، دیگر مدعی اسپانیایی با گالاتاسرای روبه‌رو می‌شود. رئال با حذف منچستریونایتد و عبور از بحران میانه فصل، فرصت خوبی برای دهمین قهرمانی‌اش در اروپا دارد، ولی مورینیو خوب می‌داند که نباید گالا و همچنین دروگبا، - شاگرد سابقش در چلسی- را دست‌کم بگیرد. گالا با هدایت فاتح تریم در مرحله قبل توانست شالکه آماده را حذف کند. یوونتوس و بایرن مونیخ، دو قهرمان سابق اروپا هم حساس‌ترین بازی این مرحله را برگزار می‌کنند. بایرن چهارشنبه‌شب در شکست خانگی دو بر صفر مقابل آرسنال نمایش ضعیفی داشت تا تردیدهایی درباره شانس قهرمانی این تیم به‌وجود بیاید. حتی اولی هوینس رئیس باشگاه، پس از این شکست که بایرن را تا یک‌قدمی حذف پیش برد، اعتراف کرد که این تیم افتضاح بازی کرد. شکست آرسنال اما به معنی حذف آخرین تیم انگلیسی از لیگ قهرمانان بود.

این نخستین‌بار از فصل 96-1995 است که هیچ تیم انگلیسی در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان حاضر نیست و این موضوع بازتاب زیادی در رسانه‌های انگلیسی داشته است. در چهارمین بازی این مرحله، بوروسیا دورتموند با مالاگا روبه‌رو می‌شود. دورتموند در مرحله گروهی با شکست رئال مادرید و حذف منچسترسیتی توانست در حد یک مدعی مطرح شود و با این قرعه فرصت خوبی دارد که به نیمه‌نهایی برسد. البته مالاگا هم که چهارشنبه‌شب پورتو را دو بر صفر شکست داد، تیم هماهنگی است.

هیجان در لیگ سایه

بر خلاف لیگ قهرمانان که انگلیسی‌ها خیلی زود با جام خداحافظی کردند، سه تیم انگلیسی موفق شدند به یک چهارم نهایی لیگ اروپا برسند. هرچند لیگ اروپا به اندازه لیگ قهرمانان مورد توجه نیست، ولی پنجشنبه‌شب در دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی این تورنمنت بازی‌های جذابی برگزار شد. در حساس‌ترین بازی تاتنهام با وجود شکست چهار بر یک در زمین اینتر موفق شد به لطف برد سه بر صفر بازی رفت به جمع هشت تیم پایانی برسد. حملات فراوان اینتر منجر به برتری سه بر صفر این تیم در وقت قانونی شد، ولی گل آدبایور در وقت اضافه به داد تاتنهام رسید تا در غیاب گرت بیل محروم از حذف نجات پیدا کند. تاتنهام در مرحله بعد با بازل سوئیس روبه‌رو می‌شود که زنیت سن پترزبورگ را حذف کرد. چلسی، دیگر تیم انگلیسی هم با پیروزی سه بر یک مقابل استوا بخارست، شکست یک بر صفر بازی رفت را جبران و صعود کرد. مردان بنیتس در مرحله بعد با روبین کازان روسیه روبه‌رو می‌شوند. نیوکاسل، سومین تیم انگلیسی مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا هم موفق شد با گل ثانیه‌های پایانی پاپیس سیسه، آنژی 10نفره را حذف کند. نیوکاسل در این مرحله با بنفیکا روبه‌رو می‌شود که بوردوی فرانسه را حذف کرد. در چهارمین بازی این مرحله فنرباغچه و لاتزیو روبه‌رو می‌شوند که بدون اغراق در حد مدعی قهرمانی بوده‌اند. لاتزیو تنها تیم بدون شکست مسابقات به شمار می‌رود.

کد خبر 205478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز