رئیس‌جمهور، روز پنجشنبه با حضور در استان مرکزی، طرح توسعه پالایشگاه شازند اراک، کنارگذر شرقی اراک و 11هزار واحد مسکن مهر این استان را افتتاح کرد.

پالایشگاه

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش، پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند اراک سالانه ٥٠٠ میلیون دلار را برای کشور به همراه دارد. ضیغمی با اشاره به اینکه ساخت این پالایشگاه با بهره‌گیری از بالاترین دانش فنی روز جهان ساخته شده، گفت: ایران در آینده نزدیک به‌عنوان قطب بزرگ تولیدکننده بنزین در سطح منطقه شناخته خواهد شد. وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی این طرح افزایش ظرفیت پالایشی از ١٧٠ هزار بشکه به ٢٥٠هزار بشکه در روز است، گفت: میزان استحصال بنزین تا سقف روزانه ١٢ میلیون لیتر با کیفیت یورو ٤ و ٥ امکان‌پذیر شده است.

وی گفت: ٦٧ درصد از کل کار ساخت این مجتمع پالایشگاهی توسط متخصصان ایرانی انجام گرفته است و در بخش عملیات مهندسی بیش از ٦٠ درصد، در بخش خرید ٤٠ درصد توسط کارشناسان ایرانی اهداف موردنظر محقق شده است. کنار گذر شمالی شهر اراک نیز به طول 50کیلومتر روز پنج‌شنبه افتتاح شد. این کنار گذر شامل چهار پل بزرگ و 80پل عابر پیاده است، ضمن اینکه بخشی از کریدور شمال - جنوب کشور محسوب می‌شود و یکی از قطعات طرح بزرگ آزاد راه تهران - بندر امام خمینی(ره) است. 11هزار و 200واحد مسکن مهر استان مرکزی هم با حضور رئیس‌جمهور به مالکان آنها واگذار شد.

واحدهای بهره‌برداری شده مسکن مهر استان مرکزی شامل هشت هزار و 200واحد در شهرهای با جمعیت بیش از 25هزار نفر و سه‌هزار واحد در شهرهای با جمعیت کمتر از 25هزار نفر است.

کد خبر 205454

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز