همشهری آنلاین: تعدادی از ائمه جمعه در آخرین نماز جمعه سال 1391 بر حل مشکلات اقتصادی تاکید کردند و بر کمرشکن شدن گرانی‌ها اشاره کردند. جدول مهمترین اظهارات ائمه جمعه در آخرین نماز جمعه سال 91 در جدولی منتشر شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، مهمترین اظهارات ائمه جمعه در آخرین نماز جمعه سال 91 در جدول زیر آمده است:

امام جمعه / شهر

جزئیات اظهارات




آیت الله احمد جنتی
تهران

  • گرانی کمرشکن است و آدم نمی‌تواند واقعاً از افراد بی‌بضاعت غفلت کند. نمی‌دانیم در آینده بهتر شود یا بیشتر شود. امیدواریم که وضعیت بهتر شود. یکی از عوامل گرانی‌ها تحریم است ‌اما عده‌ای می‌خواهند همه را به گردن تحریم‌ها بیاندازند که افراد صاحب‌نظر این مسئله را قبول ندارند. تحریم بوده است اما سوء مدیریت و سیاست‌های غلط نیز بوده است و اینها همه دست به دست هم داده و این وضعیت را به وجود آورده است.





آیت الله حسینی بوشهری
قم

  • آیت الله حسینی بوشهری خواستار حل مشکلات و نابسامانی‌های اقتصادی به جای وارد شدن به مباحث اعتقادی از سوی دولت شد و گفت: مردم هم همین انتظار را دارند و از این طریق می‌توان منویات رهبری را جامعه عمل پوشاند. تحریم‌ها و برخی مسائل داخلی موجب نابسامانی‌ها و معضلات اقتصادی شده است؛ دولت باید با نظارت و تلاش بیشتر و دقیق‌تر در روزهای آخر سال و نیز در ما‌ه‌های ابتدایی سال آینده مشکلات اقتصادی ملت نجیب ایران را که همواره در کنار ولایت و انقلاب بوده‌اند برطرف سازد.



آیت‌الله محمدرضا ناصری
یزد

  • مسئولان به جای پرداختن به بازی‌های سیاسی و دامن زدن به اختلافات، به معضل گرانی و مشکلات اقتصادی مردم که بسیاری از اقشار جامعه را تحت فشار قرار داده است، رسیدگی کنند.

آیت‌الله اسدالله ایمانی
شیراز

  • مشکلات اقتصادی قابل حل است و مسئولان اقتصادی باید در این زمینه تدبیر کنند و پاسخگو باشند.



ماموستا حسام‌الدین مجتهدی
سنندج

  • مقابله با معضل گرانی نیازمند برنامه‌ریزی و نظارت بیشتر است که باید مسئولان نسبت به این مسئله اهتمام بیشتری داشته باشند. دولت باید به این مسئله ورود پیدا کرده و از تمامی ظرفیت‌های دراختیار برای مهار تورم و ایجاد نشاط در بین مردم استفاده نماید.



آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی
همدان

  • گرانی امسال گرانی بی‌سابقه بوده و هست و اقشار ضعیف جامعه بیش از پیش از این گرانی آسیب می‌بینند. مردم نقش تحریم‌ها را در گرانی متوجه می‌شوند اما سئوال مردم این است که چرا باید قیمت تمام اجناس 100 درصد گران شود و بعد تلاش شود تا مقدار کمی قیمت‌ها پایین آورده شود؟

حجت‌الاسلام محمد قاسمی
ساری

  • گرانی‌ها بیداد می‌کند، مسئولان تنظیم بازار در حال نظارت هستند ولی کافی نیست.




حجت‌الاسلام حسن روحانی
بابل

  • با توجه به اینکه سال جاری سال «تولید ملی و حمایت از کار سرمایه ایرانی» بود، مسئولان باید پاسخ دهند برای تحقق این شعار چه کرد‌ه‌اند و برای کاهش مشکلات مردم چه کاری انجام دادند؟ رهبر معظم انقلاب از گرانی‌های اخیر ابراز گله و نگرانی کردند؛ این مسئله به امر داخلی مربوط می‌شود یا مسائل خارجی؟ مسئولان باید در این راستا به مردم پاسخ دهند؛ بسیاری از این فعل و انفعالات به ناکارآمدی‌های داخلی بر می‌گردد که باید اصلاح شود.


حجت الاسلام کازرونی
کرج

  • مسئولان استان و کشور قول‌های خود را به مردم عملی کنند، شنیده‌ها حاکی از ان است که قدرت خرید مردم تا 50 درصد کاهش یافته است و باید برای معیشت مردم فکر جدی شود و در این دوران گرانی مردم قدری آرامش داشته باشند.


حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور
آبادان

  • بخشی از گرانی و افزایش قیمت‌ها ناشی از تحریم‌ها و بخشی از آن ناشی از سوء مدیریت در کشور است. باید برای مهار و کنترل افزایش قیمت‌ها چاره‌اندیشی شود.


حجت‌الاسلام محمد خرسند
کازرون

  • ولخرجی و هزینه کردن از بیت‌المال در این شرایط حساس که مردم با تورم و مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند توسط برخی‌ها، نادرست و خلاف منویات رهبری است.






حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده
مرند

  • مسئولان در مقابل تورم و گرانی به مردم وعده‌هایی که قادر به حل انجام آنان هستند داده و اهتمام هرچه بیشتر در رفع مشکلات مردم داشته باشند. دولتمردان باید با اتخاذ راهکارهای درست و اصولی در رفع معضل گرانی بیش از پیش تلاش کنند. توانمندان جامعه نیز در آغاز سال جدید باید کمک به مستمندان را فراموش نکنند تا با دستگیری فقرا و نیازمندان از اجر و ثواب اخروی برخوردار شوند.
  • خطیب جمعه مرند، از مسئولان خواست تا در مقابل تورم و گرانی به مردم وعده‌هایی که قادر به انجام آن نیستند، ندهند.


آیت‌الله صابر جباری
بهشهر

  • گرانی‌های بازار موجب نگرانی است. باید این گرانی‌های مصنوعی در بازار کنترل شود تا مردم بیش از این در تنگنا قرار نگیرند.


حجت‌الاسلام جلیل جلیلی
مهربان

  • انتظار می‌رود که مسئولان بازار را کنترل کنند تا شیرینی عید به کام مردم تلخ نشود ضمن آنکه از مردم نیز درخواست می‌کنیم که در این ایام بیشتر صرفه‌جویی کرده و اسراف نکنند.
کد خبر 205439
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز