همشهری آنلاین: مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه 25آوریل(5 فروردین) طرحی را به تصویب رساند که به موجب آن به جورج بوش رئیس جمهور آمریکا دستور داده می‌شود، روند خروج نیرو‌های آمریکا از عراق را از ماه اکتبر سال جاری آغاز کند.

به گزارش آسوشیتد پرس، پس از آنکه یکی از فرماندهان ارشد ارتش آمریکا در سخنانی خطاب به نمایندگان مجلس این کشور اعلام کرد که به رغم آنکه در عراق خشونت‌ها همچنان ادامه دارند، نشانه‌هایی از کاهش این خشونت‌ها مشاهده می‌شود، مجلس نمایندگان آمریکا با 218 رای موافق در برابر 208 مخالف رای به آغاز روند خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق از اول  اکتبر سال 2007 داد.

مجلس نمایندگان آمریکا این طرح را در قالب لایحه اختصاص بودجه 124.2 میلیارد دلاری برای جنگ در عراق و افغانستان به تصویب رساند.در واقع مجلس نمایندگان اختصاص این بودجه را مشروط به آغاز روند خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق از اکتبر سال جاری کرده است.

انتظار می‌رود رئیس جمهور آمریکا در روز‌های آینده درباره این مصوبه نظر خود را اعلام کند. جورج بوش پیشتر اعلام کرده است:هرگونه مصوبه کنگره آمریکا (مجالس نمایندگان و سنا) درباره خروج زود هنگام نیرو‌های آمریکایی از عراق را وتو خواهد.

از همین رو است که گفته می‌شود این جدی ترین مواجهه کنگره آمریکا با دولت بوش بر سر جنگ عراق است.

استنی هویر رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا در موافقت با این مصوبه گفت: نیرو‌های ما (در عراق) درگیر جنگی داخلی شده‌اند و مشخصا از ماهیت دشمنی که با آن در حال نبرد هستند آگاهی ندارند و استراتژی مشخصی نیز برای پیروزی وجود ندارد.

کد خبر 20521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز