همشهری آنلاین: کره شمالی کمی پیش از برگزاری مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی این دو کشور را به یک جنگ اتمی تمام عیار تهدید کرد.

north korea army

روزنامه "رودونگ سینمون" - چاپ کره شمالی - نوشت: گروه‌های نظامی خط مقدم ما، ارتش، نیروهای هوایی و دریایی، یگان‌های ضدهوایی و یگان‌های موشک‌های استراتژیک که وارد این مرحله از جنگ تمام‌عیار شده‌اند، منتظر دستور نهایی ما برای حمله هستند. سلاح‌های اتمی کشور نیز برای جنگ آماده شده‌اند.

این روزنامه که متعلق به حزب حاکم "کارگر" کره شمالی است در ادامه نوشت: اگر جنگی دربگیرد رژیم‌های دست‌نشانده در آمریکا و کره جنوبی به یک چشم برهم‌زدن نابود می‌شوند.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ، در ادامه این نوشتار آمده‌است: از آنجایی که کره شمالی مانور مشترک نظامی آمریکا و کره‌جنوبی را به‌عنوان هدف قرار دادن پیونگ یانگ تلقی می‌کند، این دو کشور را تهدید کرده که درصورت برگزاری این مانور مشترک دست به یک جنگ اتمی تمام عیار با آنها می‌زند.

این مانور 11 روزه شبیه سازی شده روز دوشنبه آغاز شد.  در مانور "راه حل کلیدی" ، 10 هزار نیروی کره جنوبی و سه‌هزار و  500 سرباز آمریکایی به همراه هواپیماهای جنگی پیشرفته و یک ناو هواپیمابر حضور دارند.کره جنوبی می‌گوید، این مانور تنها برای اهداف دفاعی صورت می‌گیرد اما کره‌شمالی معتقد است که این مانور پیونگ یانگ را هدف قرارداده و برنامه های آمریکا و کره‌جنوبی را برای حمله به این کشور نشان می‌دهد.

کره‌شمالی با محکوم کردن انجام این مانور نظامی، کره جنوبی و آمریکا را به جنگی اتمی و فسخ "توافق‌نامه آتش بس موقت" که به جنگ در شبه جزیره کره در سال‌های 1950 تا 1953 پایان داد، تهدید کرده است.

متخصصان نگران افزایش تنش‌های نظامی با کره شمالی در جریان این مانور مشترک جنگی هستند.

کره شمالی نیز قرار است روز دوشنبه در نزدیکی مرز با کره جنوبی در پاسخ به این مانور مشترک، مانورهای نظامی سراسری صورت دهد.

یکی از منابع نظامی کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی احتمالا در جریان مانورهای نظامی خود دست به پرتاب موشک‌های بردکوتاه یا دیگر اقدامات تحریک آمیز نظامی می‌زند. کره جنوبی نیز در پاسخ به اقدامات تحریک آمیز کره شمالی، دست به اقداماتی قوی تر خواهد زد.

کد خبر 204880
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز