همشهری آنلاین: تقویم نهایی برگزاری نخستین جشنواره سراسری عکس آبزیان، شیلات و محیط زیست دریایی ایران اعلام و منتشر شد.

دریا

به گزارش ایسنا، تمامی عکاسان، هنرمندان و علاقمندان به محیط زیست دریایی، عرصه آبزیان و صنعت شیلات می‌توانند تا تاریخ 20 فروردین 1392 نسبت به ارسال آثار خود برای شرکت در این جشنواره اقدام کنند.

مراسم افتتاحیه، تقدیر از عکاسان برگزیده و نمایشگاه آثار 10 تا 14 اردیبهشت ماه سال جدید در پارک پردیسان تهران برگزار خواهد شد.

دکتر عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات در این زمینه با اشاره به کارکرد این جشنواره در مورد لزوم آگاه سازی جامعه نسبت به حفظ ذخایر آبی و حفاظت از محیط زیست دریایی کشور گفت: تاکنون کمتر به مسئله حفاظت از منابع آبی و تنوع زیستی، صنعت صید و صیادی و حتی الگوهای آبزی مصرفی میان شهروندان از حیث فرهنگ تصویری توجه شده است.

این خلاء را می‌توان با مشارکت و همکاری رسانه های تصویری، موسسات ارتباطی، جامعه عکاسی، دانشجویان، کارشناسان و تشکل های زیست محیطی و شیلاتی رفع کرد.

رییس ستاد برگزاری جشنواره همچنین با یادآوری ضرورت بازنمایی رسانه‌ای هویت شغلی و فرهنگ بومی مردمان شاغل در مناطق ساحلی، آزاد و شیلاتی کشور که در شرایط گوناگون و سخت در عرصه شیلات و محیط زیست دریایی فعالیت و امرار معاش دارند تصریح کرد: این جشنواره به دنبال تقویت انگیزه تولید داخلی در میان جامعه بومی صیادی و البته صنایع فعال این عرصه برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره عکس آبزیان، شیلات و محیط زیست دریایی ایران نیز با تشریح برنامه‌های این جشنواره عنوان کرد: دبیرخانه جشنواره آماده دریافت 10 اثر از هر شرکت کننده در قالب دو بخش عمومی و تخصصی شامل موضوعات عکاسی زیر آب (Underwater Photography)، تولید، پرورش و صیادی آبزیان، بازارهای عرضه شیلات، محیط زیست آبی و دریایی و جامعه تولید و مصرف آبزیان می‌باشد که عناوین و سوژه های پیشنهادی در وب سایت این جشنواره همراه با شرایط و نحوه ثبت نام برای شرکت کنندگان اعلام شده است.

جباری با درخواست از تمامی سازمان‌ها، موسسات، رسانه‌ها و تشکل‌های مرتبط با حوزه شیلات،آبزیان و محیط زیست دریایی برای همکاری و مشارکت در برگزاری کیفی این جشنواره متذکر شد: بسیاری از صنایع و موسسات بزرگ و کوچک اعم از دولتی و غیردولتی به طور غیرمستقیم در محیط‌های آبی کشور تاثیر گذاشته و یا فعالیت دارند.

انتظار می‌رود همانقدر که محیط زیست و ذخایر آبی و دریایی جامعه در خدمت تجارت و صنعت است از حیث مسئولیت اجتماعی، مدیران این صنایع و موسسات نیز به حوزه ترویجی و فرهنگی این عرصه توجه نموده و چنین جشنواره‌هایی را مورد حمایت قرار دهند.

وی افزود: در کنار برگزارکنندگان این جشنواره (سازمان شیلات و سازمان حفاظت محیط زیست) جای برخی دستگاه‌های صنعتی و بازرگانی مستقر در مناطق آزاد و اسکله‌های دریایی، حوزه‌ها و پالایشگاه‌های نفتی و نهادهای صنفی خالی است که امید می‌رود طی دو ماه باقی مانده به زمان برگزاری این مجامع نیز به جمع همکاران این فراخوان عمومی افزوده شوند.

علاقمندان به شرکت در این جشنواره برای ارسال اثر می‌توانند به آدرس تهران، انتهای بلوار کشاورز، خیابان دکتر قریب، خیابان شهید طوسی غربی، پلاک 63 واحد 14 مراجعه کنند.

 

کد خبر 204735

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز