گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی درباره ساعت کار صنوف در روزهای پایانی سال گفت: صنوف خدماتی و پذیرایی که به مردم سرویس می‌دهند، محدودیت ساعت کار ندارند؛

پلیس در این زمینه نه‌تنها محدودیتی ایجاد نمی‌کند بلکه امنیت معابر و تسهیلات عبور و مرور را پیش‌بینی کرده است.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم به شرایط حال حاضر بازار اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با پرداخت عیدانه از سوی دولت به مردم، بازارها رونق و باردیگر جنب‌وجوشی در میان مردم شکل گرفت. وی با اشاره به اینکه تنها جرم سرقت در کشور افزایش داشت، افزود: این جرم در شهریور، مهر و آبان به‌دلیل التهابات بازار افزایش یافت اما از آذرماه، شاهد کاهش این جرم هستیم. فرمانده نیروی انتظامی به نیروهای واکنش سریع نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 60هزار نیروی آماده در این حوزه فعالیت می‌کنند که اگرچه در تمامی کشور گسترده هستند اما در مواقع اضطرار نیز بلافاصله به نقاط مختلف کشور منتقل می‌شوند.

اجرای طرح‌های ویژه برای چهارشنبه آخر سال

از سوی دیگر رئیس پلیس پیشگیری با تشریح آخرین اقدامات این پلیس برای کاهش حوادث چهارشنبه‌سوری گفت: در این شب حضور گشتی‌های پلیس برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت و حادثه در معابر عمومی افزایش می‌یابد.سردار تقی مهری اظهار داشت: در شب چهارشنبه آخر سال پلیس طرح‌های ویژه‌ای ازجمله طرح‌های ترافیکی را برای پیشگیری از ایجاد مزاحمت‌های خیابانی اجرا و با تجمعات در برخی خیابان‌ها که باعث ایجاد ناهنجاری‌ها می‌شود برخورد می‌کند. وی ادامه داد: نیروهای اجرایی و عملیاتی خود را برای چهارشنبه آخر سال تقویت کرده‌ایم تا با کسانی که با مواد محترقه خطرناک برای دیگران ایجاد مزاحمت یا خطر می‌کنند براساس برنامه‌ریزی انجام شده برخورد قاطع ‌کنیم.

مهری از افزایش حضور گشتی‌های پلیس و انجام اقدامات مراقبتی در این شب خبر داد و افزود: برای جلوگیری از ایجاد حادثه حضور گشتی‌ها و اقدامات مراقبتی پلیس در معابر عمومی افزایش پیدا می‌کند و مأموران تا پایان این مراسم در معابر اصلی حاضر هستند.
وی ادامه داد: همچنین کنترل مبادی ورودی شهرها را با ایجاد ایست و بازرسی و کنترل برخی خودروها به‌منظور جلوگیری از ورود موارد محترقه قاچاق و خطرناک در دستور کار داریم. رئیس پلیس پیشگیری با بیان اینکه پلیس کار شناسایی مراکز تولید غیرمجاز مواد محترقه خطرناک را از‌ماه گذشته آغاز کرده است، افزود: متأسفانه برخی سودجویان برای به‌دست آوردن سود دست به ساخت و فروش مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک می‌زنند که نمونه آن حادثه‌ای بود که در شرق تهران رخ داد و براساس انفجار مواد محترقه، چهار نفر جان خود را از دست دادند.

وی به والدین توصیه کرد در این مدت مراقب جوانان خود باشند و حتما لوازم شخصی آنها را به‌طور مخفیانه کنترل کنند چرا که ممکن است به‌دلیل عدم‌آگاهی این افراد مواد محترقه را در جیب یا کیف خود مخفی کنند و در شب چهارشنبه سوری از آنها استفاده کنند. مهری در مورد دستگیری تولید‌کنندگان مواد محترقه غیرمجاز گفت: پلیس پیشگیری با همکاری پلیس‌های تخصصی همانند آگاهی و امنیت عمومی طرح‌هایی را به اجرا گذاشته و تاکنون چند نفر از تولیدکنندگان مواد محترقه غیرمجاز خطرناک دستگیر شده‌اند. به گفته رئیس پلیس پیشگیری، استفاده از مواد خطرناک ممکن است به قطع عضو، نابینایی یا جان باختن نوجوانان و جوانان منجر شود و درصورتی‌که نوجوانی از این حوادث آسیب ببیند قطعا در آینده در جامعه از نظر‌شغل و تحصیل دچار مشکل می‌شود.

کد خبر 204661
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز