گروه حوادث: راز داستان دروغین راننده اتوبوسی که ادعا می‌کرد در دام چهار زورگیر گرفتار شده است، در بررسی تصاویر دوربین مداربسته فاش شد.

متهم

پنجم‌اسفند‌ماه سال‌جاری مرد 31ساله‌ای به کلانتری118ستارخان رفت و به مأموران گفت: من راننده اتوبوس بین‌شهری هستم که اول اسفند‌ماه در دام چهار زورگیر گرفتار شدم و آنها کیفم را که حاوی 270هزار دلار و چند فقره چک بود، به سرقت بردند.بعد از اظهارات این راننده، تیمی از مأموران پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند.

یک هفته بعد از تشکیل پرونده، مرد راننده با خونسردی نزد مأموران آگاهی رفت و در توضیح ماجرای سرقت گفت: شامگاه اول اسفند‌ماه در خیابان آزادی چند نفر ناشناس به من حمله کردند. آنها با تهدید و استفاده از گاز اشک‌آور دست به سرقت کیف‌دستی من که حاوی کارت ماشین، مدارک شناسایی، چند فقره چک و یک پاکت که داخل آن 270هزار دلاربود، زدند و پا به فرار گذاشتند. وی ادامه داد: چک‌ها و دلارهای سرقت‌شده متعلق به دو نفر است که از من خواسته بودند تا آنها را به‌دست افرادی در شهرستان سردشت برسانم.

اظهارات تاجر پارچه و صاحب چک‌ها

اظهارات ضد‌و‌نقیض و خونسردی این راننده اتوبوس کافی بود تا کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت، به وی مشکوک شوند. به همین‌خاطر در نخستین مرحله به تحقیق از صاحبان چک‌ها و دلارها پرداختند. صاحب 270هزار دلار که تاجر پارچه است در تحقیقات، راز سناریوی دروغین راننده اتوبوس را فاش کرد. وی به مأموران گفت: قرار بود مجید -راننده اتوبوس- دلارها را به شخصی در شهرستان برساند اما آن روز با من تماس گرفت و مدعی شد در دام چهار زورگیر گرفتار شده و سارقان اقدام به سرقت کیف وی کرده‌اند. او مدعی شد دلارها داخل پاکت و در کیفش بوده که از سوی زورگیران به سرقت رفته است.

وی ادامه داد: بلافاصله بعد از تماس مجید راهی محل کارش شدم و از آنجا با او و برادرش سوار اتوبوس وی شدیم. درحالی‌که انتظار داشتم مجید درباره ماجرای سرقت صحبت کند، ناگهان او و برادرش با چاقو تهدیدم کردند که پای یک برگه را امضا کنم. وی افزود: برگه رسیدی بود که در آن نوشته شده بود من پولی به وی پرداخت نکرده‌ام و اصرار داشتند که این رسید را امضا کنم. من نیز مقاومت کردم و با آنها درگیر شدم که خوشبختانه تعدادی از راننده اتوبوس‌ها متوجه این دعوا شدند و از فرصت استفاده کردم و بلافاصله از اتوبوس پیاده شدم.

اظهارات این مرد تاجر مسیر پرونده را تغییر داد و هنگامی که مأموران در مرحله بعد به تحقیق از صاحب اصلی چک‌هایی که داخل کیف راننده اتوبوس بوده پرداختند، به این اطمینان رسیدند که سارق کسی جز مرد راننده نیست که با طرح یک سناریوی دروغین سعی داشت مأموران را گمراه کند.

با توجه به اظهارات صاحبان چک‌ها و دلارها که همگی نشان از دروغ بودن اظهارات مجید داشت، کارآگاهان پایگاه دوم در مرحله سوم به محل حادثه که مجید مدعی شده بود در آنجا مورد حمله زورگیران واقع شده رفتند و در تحقیقات میدانی، موفق به شناسایی یک نمایشگاه اتومبیل در محل شدند که دوربین‌های مداربسته آن کاملا تصاویر ساعت وقوع سرقت را ضبط کرده بودند.

تصاویر دوربین‌های مداربسته، مجید را نشان داد که پس از پایین آمدن از پله‌های برقی پل عابر پیاده به چهار نفر نزدیک شده و پس از دقایقی صحبت، از آنجا دور شد. پس از گذشت مدتی مجددا وی به همراه یک کیف دستی (کیف دستی متعلق به صاحب 270هزار دلار) نزد همان چهار نفر برگشت و کیف حاوی پول‌ها را به آنها تحویل داد. سپس درحالی‌که چهار ناشناس در مسیر جنوب به شمال خیابان از محل خارج شدند، مجید در مسیر خلاف جهت آنها از محل دور شد.

سرهنگ مهـرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به افشای راز دروغین راننده اتوبوس و مشخص‌شدن داستانسرایی او برای سرقت دلارها و چک‌ها قاضی پرونده برای وی قرار دو‌میلیارد تومانی صادر کرد و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت تا در تحقیقات تکمیلی زوایای پنهان پرونده آشکار شود.

کد خبر 204649
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز