چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۷:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نقشه کانون‌های آلاینده شهر تهران در سال جاری تکمیل می‌شود و بر اساس آن با هدف حفظ محیط زیست و مصالح شهر و شهروندان تهرانی کلیه صنایع آلاینده پایتخت حذف خواهند شد.

به گزارش سما، مهندس نصری مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان این مطلب افزود: پس از تکمیل نقشه کانون های آلاینده شهر تهران با تشکیل سامانه‌ای در مورد تک تک صنایع آلاینده تعیین تکلیف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه صنایع آلاینده به دو گروه ماندگار وغیر ماندگار تقسیم خواهند شد گفت: تنها صنایع ماندگار با رعایت شرایط خاص و با تمهیدات ویژه می توانند به فعالیت خود در شهر تهران ادامه داده و در واقع می توانند با اقداماتی مانند به روز کردن ابزار و تجهیزات، نصب فیلترهای خاص برای جلوگیری از ایجاد آلودگی هوا و آلودگی صوتی از لیست صنایع آلاینده و مزاحم خارج شوند.

نصری تاکید کرد: سایر صنایع که قابلیت ماندگاری در شهر تهران را ندارند یا به طور کامل از بین می روند و یا با رعایت شرایط خاص به شهرک های صنعتی خارج از محدوده شهر منتقل خواهند شد.

وی تصریح کرد: برخی از صنایع آلاینده با به روز کردن تجهیزات و دستگاه ها و یا استفاده از فیلترهای خاص می توانند تولید پاک داشته باشند اما سایر صنایع آلاینده به خاطر حفظ محیط زیست و مصالح شهر و شهروندان باید حذف شوند.

کد خبر 20461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز