مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت فراری، تولید کننده خودروهای لوکس مسابقه به تازگی ابرخودرویی چهار سرنشینه را رونمایی کرده که برنامه Siri اپل و دو آی‌پد مینی اپل در آن گنجانده شده‌است.

خودروی فراری

بر اساس گزارش Cnet، شرکت فراری و شرکت اپل به منظور گسترش مشارکت در زمینه سرگرمی‌های درون خودروهای فراری درحال مذاکره هستند، رئیس شرکت فراری این همکاری را پس از رونمایی خودروی جدید این شرکت که به برنامه Siri و دو آی‌پد مجهز است،‌اعلام کرد.

لوکا کوردرو دی-مونتزمولو رئیس شرکت فراری در نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو اعلام کرد این دو شرکت طی ماه‌های آینده برای مشارکت مذاکرات بیشتری انجام خواهند داد. این همکاری به نظر از نوامبر سال گذشته آغاز شده است،‌زمانی که ادی کو، قائم‌مقام ارشد شرکت اپل که به ماشین‌های مسابقه نیز علاقمند است، به جلسه هیات مدیره شرکت فراری دعوت شد.

سخنان رئیس شرکت فراری همزمان با رونمایی از خودروی جدید این شرکت از سری FF،‌ خودروی LaFerrari یا F70، همزمان بوده‌است. این خودرو اولین خودروی چهار چرخ چهار سرنشینه در تاریخ فعالیت شرکت فراری به شمار می‌رود. این خودرو از طریق سیستم صوتی Eyes Free تحت Siri با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در ارتباط است و دو آی‌پد مینی نیز برای استفاده سرنشینان خودرو در صندلی‌های عقب قرار گرفته‌اند.

سیستم Eyes Free به راننده امکان می‌دهد بدون نیاز به نشانه‌های بصری و حتی بدون نیاز به استفاده از گزینه‌های لیست شده بر روی نمایشگر، با Siri ارتباط برقرار کند.

خودروی جدید فراری با داشتن دو موتور دیزلی 6.3 لیتری 789 اسب بخار و موتور 160 اسب بخار الکتریکی، از قدرت موتوری برابر 949 اسب بخار برخوردار است. با کمک این موتورها،‌خودرو می‌تواند از سرعت صفر در کمتر از سه ثانیه به سرعت 99.77 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت این خودرو نیز 349 کیلومتر بر ساعت است. فراری تنها 499 دستگاه از این خودروی جدید را تولید کرده و قصد دارد هریک را با قیمت 1.3 میلیون دلار به فروش برساند.

کد خبر 204232
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز