چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۴
۰ نفر

گروه شهرستان‌ها: باد شدید گرم از دوشنبه شب تا روز گذشته سبب قطع شدن جریان وتخریب شدید شبکه توزیع برق و آتش‌سوزی در بخش‌هایی از نوشهر شده است.

وزش باد - بوشهر

 به گزارش مهر، براساس اعلام هواشناسی نوشهر، سرعت اولیه باد گرم بالغ بر 85کیلومتر در ساعت برآورد و باعث شده تا درختان در محور مواصلاتی نوشهر و چالوس و در منطقه هلستان واژگون شوند. وزش باد گرم قابل توجه بوده و دمای هوا در این مناطق به‌طور محسوس افزایش یافته است. دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان نوشهر در این خصوص گفت: باد گرم شدید منجر به آتش‌سوزی چند واحد مسکونی و تجاری در روستاهای درزیکلا و شمع‌جاران شده است. مرتضی مرادی افزود: ستاد بحران در ساعات اولیه در فرمانداری نوشهر تشکیل شده و به همه دستگاه‌های اجرایی، امدادرسان برای مقابله با این بحران آماده‌باش اعلام شده است و در محل‌های آسیب‌دیده حضور دارند. به‌علت شدت حوادث ناشی از وزش باد گرم هنوز آمار دقیقی از میزان خسارت برآورد نشده است.

هشدار پلیس راه مازندران

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران از بارش باران در بعضی نقاط محورهای کوهستانی استان و لغزندگی سطح جاده‌ها خبر داد و گفت: رانندگانی که قصد تردد در این محورها را دارند، ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی به هشدارهای پلیس راه توجه کنند. سرهنگ جعفر محمدنژاد در گفت‌وگو با ایرنا افزود: باتوجه به تغییرات آب و هوایی که از بامداد دیروز در استان آغاز شد، بارش باران در محورهای کوهستانی کندوان (کرج - چالوس)، هراز و فیروزکوه سبب لغزندگی جاده‌ها شده است. وی از رانندگانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی را دارند خواست تا خودروهای خود را به وسایل ایمنی و تجهیزات مناسب زمستانی مجهز کنند. وی با تأکید بر اینکه پلیس راه از تردد خودروها بدون زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی جلوگیری می‌کند، به رانندگان وسایل نقلیه هشدار داد که با توجه به لغزندگی سطح جاده‌ها با سرعت مطمئن حرکت کنند.

قطع برق روستاهای بخش زنجانرود

برق اکثر روستاهای بخش زنجانرود در استان زنجان نیز بر اثر وزش شدید باد قطع شد. علی پاکمنش، بخشدار زنجانرود در این رابطه به ایسنا گفت: بر اثر وزش باد شدید دوشنبه شب چندین مورد تیر چراغ برق در خطوط انتقال برق روستاهای بخش زنجانرود شکسته و به قطعی برق در اکثر روستاهای بخش منجر شد. وی تصریح کرد: بر اثر وزش باد شدید علاوه بر قطعی برق در روستاهای بخش زنجانرود، خطوط مخابرات و ارتباطات تلفنی نیز در اکثر روستاهای بخش قطع شده بود. بخشدار زنجانرود‌ ادامه داد: روستاهای قره‌کول، مهرآباد، مشمپا، اندآباد علیا، علی‌آباد، از روستاهای آسیب‌دیده‌ای بودند که قطعی برق و تلفن در این مناطق رخ داد. پاکمنش با اشاره به ریزش دیوار در برخی روستاها و شهر نیک‌پی در بخش زنجانرود افزود: علاوه بر قطعی برق و تلفن در برخی روستاها شاهد ریزش دیوار در شهر نیک‌پی و چند روستای دیگر در این بخش بودیم که خوشبختانه خسارت جانی به بار نیاورد. وی یادآور شد: پس از وقوع حادثه در بخش زنجانرود، کارکنان اداره برق غرب شهرستان برای برطرف کردن مشکل به محل‌های آسیب‌دیده اعزام شدند.

 

کد خبر 204212

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز