مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

گروه شهری: سازمان زیباسازی شهر تهران به‌منظور توسعه قلمرو دید عمومی و افزایش فضای باز شهری و آرامش بصری و روانی شهروندان طرح حصارزدایی و حذف دیوار املاک دولتی و نیمه‌دولتی را در مناطق مختلف تهران آغاز کرده‌است.

مهدی گلشنی معاون آموزش و امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان این‌که طرح حصارزداییِ، اصلی‌ترین برنامه سال‌جاری سازمان زیباسازی خواهد بود گفت: ارتقاء کیفیت محیط شهری، بهبود وضعیت سیما و منظر شهری، توسعه قلمرو دید عمومی، افزایش فضای باز و نمای شهری، ساماندهی فضای پشت دیوارها، کاهش و نهایتاً حذف هزینه‌های ناشی از پاکسازی و رنگ‌آمیزی دیوارهای شهری و... از جمله اهداف حذف دیوار از سیمای شهری است.

وی گفت: در سال‌جاری تلاش سازمان بر آن است تا با هدف الگوسازی و تشویق شهروندان و با مشارکت شهرداری‌های مناطق مختلف تهران در هر منطقه حداقل یک مکان دولتی یا نیمه‌دولتی را انتخاب و طرح حصارزدایی را در آن انجام دهد.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون دیوار چندین اداره دولتی از سطح شهر حذف شده است با ذکر نمونه گفت: سال گذشته دیوار ساختمان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در تقاطع خیابان حافظ و سمیه با توجه به ویژگی‌هایی که داشت انتخاب و هم‌اکنون دیوار آن از سیمای شهری حذف شده است.

همچنین با همکاری شهرداری منطقه هفت، قسمتی از دیوار زندان قصر انتخاب و به‌طور کامل حذف شده و هم‌اکنون نیز بخش دیگری از آن در حال حذف شدن است.

کد خبر 20411

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز