هنرستان‌ها از امکانات و تجهیزات مناسبی برخوردار نیستند، بسیاری از آنها کارگاه ندارند ولی وزیر آموزش و پرورش از درآمدزایی هنرستان‌‌ها سخن می‌گوید.

هنرستان

حمیدرضا حاجی‌بابایی که رکورددار تبدیل مدارس عادی دولتی به شهریه‌بگیر، ندادن سرانه به مدارس عادی دولتی در یک سال با وجود چهار برابر شدن بودجه و تغییرات شتابزده در نظام آموزش و پرورش است، دیروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که هنرستان‌ها باید تولید و درآمد داشته باشند. به گفته او، درآمد حاصل از تولید باید به دانش‌آموز باز گردد، البته طی چند سال گذشته این اتفاق افتاده است اما در‌صددیم به‌صورت جدی‌تر به بحث درآمدزایی بپردازیم.

حاجی‌بابایی افزود: هم‌اکنون بسیاری از میز و نیمکت‌های مدارس را دیگران برای ما می‌سازند این در حالی است که اگر به رشته مرتبط آن در هنرستان اهمیت و بها دهیم، دانش‌آموزان هنرستانی می‌توانند در این زمینه کارآفرین بوده و درآمدزایی داشته باشند. البته وزیر آموزش و پرورش فراموش کرده که میز و نیمکت‌های مدارس در شرکت صنایع آموزشی وابسته صندوق ذخیره فرهنگیان و استاندارد ساخته می‌شود، البته امسال برای تأمین نیاز مدارس به میز و نیمکت پایه ششم ابتدایی بنا به سفارس آموزش و پرورش در کارگاه‌های آهنگری به‌صورت غیراستاندارد تولید شد.

کد خبر 204035
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز